Escortbedrijven lijden onder crisis

Escortbedrijven zien het aantal klanten in deze crisistijden gevoelig dalen. Klanten komen niet alleen minder vaak, ze stellen ook hogere eisen.
#

Volgens André Van Dorst van de Vereniging Exploitanten Relaxbedrijven zetten mensen in economisch slechte tijden vooral in op wat er echt nodig is. 'Dan valt escort snel af', zo zegt hij in de Nederlandse krant Spits.

Waar voor zijn geld

Wie nog wel komt, wil vaak meer waar voor zijn geld. 'Klanten willen echt in de watten gelegd worden', verduidelijkt Van Dorst. 'Sommigen bedingen lagere prijzen. Bovendien zit de jongere generatie veel meer op het internet voor seks.'

Van Dorst vermoedt dat verschillende escortbedrijven hun toevlucht zoeken tot het illegale circuit, om zo de belastingdienst te ontduiken. 'Het zijn geen officiële escortbureaus meer, plots noemen ze zichzelf massagesalons, zonnestudio’s of saunaclubs.'

Drukke Kerst

De eigenaar van escortbureau Dolce Vita in het Nederlandse Spijkenisse geeft toe dat de economische crisis hard heeft toegeslagen. 'Er wordt aanzienlijk minder vaak gebeld.'

Ook de escortdames zelf voelen de recessie. 'Alleen vlak voor Kerstmis was het weer wat drukker', zegt prostituee Marleen. 'Volgens mij willen mannen de stress kwijtraken voordat ze aan de kersttafel moeten met hun familie.'

(mo) 

9 januari 2012

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook