De positieve doelen van PepsiCo
PepsiCo, de multinational achter merken als Pepsi, 7UP, Tropicana, Lay’s en Doritos, werkt hard om zijn ecologische voetafdruk te beperken.
De 24-jarige Robbe Quinet ging onlangs aan de slag bij PepsiCo. Hij kwam ‘via-via’ bij het bedrijf terecht, en dat bleek een uitstekende keuze. “Het is vooral mooi om in een groot internationaal bedrijf te starten waar je veel mogelijkheden hebt”, vertelt Robbe. Hoewel hij afstudeerde als handelsingenieur, ziet hij eindeloze kansen om door te groeien. “De doorgroeimogelijkheden zijn heel breed en er zijn veel opties”, benadrukt hij.
De afgelopen twee maanden doorliep Robbe al een stuk van zijn opleidingstraject. “De eerste weken werk je vooral mee met teamleaders, en doe je vroege, late en nachtdiensten. Je ontmoet mensen op alle niveaus, zodat je een goed beeld krijgt van de werking van het bedrijf”, legt hij uit.
Hij werkt bij PepsiCo als proces lead en leert de kneepjes van het vak door mee te lopen met ervaren collega’s in dezelfde rol, waarbij hij geleidelijk meer taken overneemt. “De beste manier om een job te leren, is om er gewoon aan te beginnen”, aldus Robbe.
Extra: 5 tips om sneller nieuwe dingen te leren
Sander legt uit dat het bedrijf heel uitgebreid is en er een grote diversiteit aan profielen is. “Of het nu gaat om mensen die de machines reinigen of de kantoorfuncties, voor elk profiel is er een startopleiding”, vertelt hij.
De verplichte startopleiding wordt aangevuld met externe opleidingen. “Ik heb al verschillende functies gehad bij PepsiCo. Bijleren wordt hier niet opgedrongen. Ben je gelukkig in jouw huidige rol? Fantastisch! Voor wie wil bijleren, is er een enorm aanbod.” De mindset om te veranderen en te blijven groeien, is duidelijk voelbaar binnen het bedrijf.
Ben jij nog blij met je huidige job? Doe de test!
Sander vertelt dat hij al verschillende trainingen heeft gevolgd, variërend van cursussen over kwaliteitssystemen tot het bijwonen van beurzen. Die hebben hem tot zijn huidige functie van water en facility engineer gebracht.
Robbe bezocht onlangs een PepsiCo-fabriek in Nederland om bij te leren. “Op die manier bouw je vakspecifieke kennis op die je vooraf niet meekrijgt”, vertelt hij. Robbe schrok ervan hoeveel van zijn collega’s ooit als operator begonnen zijn en dankzij interne en externe opleidingen nu een totaal andere functie hebben. Dit laat zien dat je bij PepsiCo tot het einde van je carrière kunt blijven leren en doorgroeien.
Lees ook: On-the-job leren evolueert razendsnel
Bij PepsiCo is iedereen welkom. “Het maakt niet uit wie je bent of waar je vandaan komt. Als je hier past, ben je welkom”, benadrukt Robbe. De achtergrond van PepsiCo als multinational zorgt voor een multiculturele werkomgeving. “Zo komen heel wat werknemers uit Noord-Frankrijk”, vult Sander aan.
Daarnaast ondersteunt PepsiCo elk jaar de LGBTQIA+-community met een speciale campagne, en werd er een focusgroep opgericht om meer vrouwen aan te trekken in een industriële omgeving. Bij PepsiCo staan diversiteit, inclusie en groei centraal. Dit zorgt voor een werkplek waar iedereen de kans krijgt om zijn potentieel te realiseren.
Meer aandacht voor diversiteit: dit zijn de drijfveren3 december 2024
PepsiCo, de multinational achter merken als Pepsi, 7UP, Tropicana, Lay’s en Doritos, werkt hard om zijn ecologische voetafdruk te beperken.
Diversiteit op het werk is een meerwaarde. Maar het kan ook uitdagend zijn om om te gaan met cultuurverschillen onder collega’s. Lees je in met deze tips!
Duurzaamheid op het gebied van corporate wellbeing gaat verder dan alleen het aanbieden van wellbeingprogramma's en fitnessruimtes op de werkvloer...
Ontdek hoe je een inclusieve werkplek creëert waar iedereen zich welkom voelt, ongeacht hun seksuele oriëntatie. Wij geven je de essentials mee.
Werkgevers zetten al langer sterk in op training on-the-job. Maar opleidingen worden in ijltempo meer digitaal en geautomatiseerd.
Diversiteit en inclusie staan bij veel bedrijven hoog op de agenda, ook bij voedingsproducent PepsiCo.
De wereld staat niet stil en net daarom is het belangrijk dat je je skills blijft perfectioneren. Hoe pak je dat aan zonder het jezelf té moeilijk te maken?
De voedingsindustrie staat voor heel wat uitdagingen qua duurzaamheid. Bij PepsiCo staat dit thema hoog op de agenda.
In het Graduate Development Programme geeft PepsiCo een select groepje jonge werknemers de kans om hun carrière een boost te geven.