7 tips voor een digitale detox
De volgende zeven tips kunnen je helpen om van die vervelende internetverslaving af te geraken … Hoog tijd voor een digitale detox!
Uit een studie van Robert Half Nederland blijkt dat meer dan een derde van de HR-managers van mening is dat werknemers het stijgend aantal e-mails niet kunnen verwerken. Ook 83 procent van de vergaderingen zou volgens hen niet productief zijn.
"Vergaderingen en e-mail kunnen heel waardevol zijn in communicatie en besluitvorming, maar alleen als ze op een goede manier gebruikt worden", aldus Stephan Renken, directeur Robert Half Nederland.
"Hoewel dat voor de meeste mensen heel logisch klinkt, blijkt dat het onvoldoende in de praktijk wordt gebracht. Bedrijven kunnen een flinke productiviteitsslag maken wanneer zij deze problemen slim aanpakken. Dit kunnen ze bijvoorbeeld doen door samen met medewerkers meetings te evalueren of door gezamenlijk afspraken te maken over intern e-mailverkeer."
Het rekruteringsbedrijf geeft nog enkele tips om efficiënter te e-mailen en te vergaderen:
(nm) – Bron: Roberthalf.nl
2 januari 2014De volgende zeven tips kunnen je helpen om van die vervelende internetverslaving af te geraken … Hoog tijd voor een digitale detox!
Vaak wordt er op vergaderingen onnodig veel tijd verspild. Deze 10 ‘vergadermissers’ en tips om ze te voorkomen zijn alvast een stap in de goede richting.
E-mail is niet meer weg te denken, hoewel het je serieus op de heupen kan werken. Zeven gewoontes zijn ronduit ergerlijk.
De 'Twee Pizza's'-regel van Jeff Bezos, oprichter en CEO van webwinkel Amazon.com, is volgens hem dé manier om efficiënt te vergaderen ...
Slijt je ook (te veel) uren aan een vierkante vergadertafel? Stel voor om eens aan de toog te vergaderen. Dat is effectiever, leert onderzoek.
Niet meteen op het envelopje klikken wanneer een nieuwe e-mail binnenkomt, het is weinigen gegeven. Bedrijfstrainer Gunnar Michielsen geeft enkele tips om efficiënter te mailen.
Mensen lezen tegenwoordig nog slechts een derde van hun e-mails. Dat blijkt uit onderzoek van de Amerikaanse Stephanie Miller uit 2007 en wordt bevestigd door gegevens van de Belgische beroepsvereniging Interactive Advertising Bureau.
Durven jouw collega’s soms beweren dat ze je e-mail nooit ontvangen hebben of dat ze hem niet terugvinden? Dan komen deze 10 e-mailregels wellicht van pas!
Hoe meer e-mails mensen schrijven en sturen, hoe meer fouten ze maken. Jobat zette de 16 grootste e-mailblunders op een rij ...
Mailen is dagelijkse kost in de meeste bedrijven. Toch heeft niet elke werknemer de kunst van het mailen onder de knie. Hoe ga je professioneler te werk?