Aangeboden door Lidl

Een Lidl-winkel mee aansturen als Assistant Store Manager: “Positieve feedback van klanten versterkt de goede teamsfeer”

Florian (27) werkt al vijf jaar bij Lidl en is er sinds twee jaar Assistant Store Manager , de rechterhand van de Store Manager. Als sociaal persoon voelt hij zich helemaal thuis in die job, waarbij hij mee leiding geeft aan het team en een nette winkel garandeert voor de klanten.

“Na het middelbaar was ik een paar jaar lang magazijnier bij verschillende bedrijven. Ik deed dat best graag, maar miste menselijk contact. Daarnaast interesseerde de voedingssector mij ook, want ik sport heel veel en ben vaak bezig met voeding. ”

Lidl werd een logische keuze. “Omdat er zoveel Lidl-winkels zijn, werk je bijna altijd dichtbij huis. Ik vind het leuk om regelmatig iemand uit mijn buurt tegen te komen. Daarnaast vertelden enkele kennissen mij dat de verloning heel correct is, en dat blijft toch ook belangrijk. Ik startte als winkelbediende en groeide na een paar jaar door, zoals nog meer winkelbediendes doen bij Lidl.”

Een team om trots op te zijn

“Ik wou doorgroeien naar deze functie omdat het leidinggevende aspect mij aansprak. Respectvol zijn, goed luisteren, duidelijk communiceren en correct handelen vind ik heel belangrijk. Je krijgt ook veel terug van je team. Als ze merken dat je wat minder vrolijk bent, zullen ze vragen wat er mis is. We zijn erg met elkaar begaan.”

Samen zorgen ze voor een nette, goed gevulde winkel, waarin klanten vlot de producten kunnen vinden. “Vaak krijg je van klanten positieve feedback over je winkel. Dat versterkt de goede sfeer natuurlijk nog meer. Iedereen krijgt graag al eens een complimentje op zijn werk.” (lacht)

Word net als Florian deel van #teamlidl. Solliciteer hier!

“Er is een goede verhouding tussen de hoofdtaken”

Bij Lidl vliegt de dag voorbij, weet ook Florian: “Het takenpakket van een Assistant Store Manager is heel uiteenlopend. Zelf vind ik dat je het kan onderverdelen in drie grote lijnen: je team aansturen, bijspringen in de winkel, en wat administratie waar de Store Manager bij helpt. Tussen die hoofdtaken is er echt een goede verhouding.”

Als Assistant Store manager heb je slechts enkele administratieve taken. “Die zorgen voor de nodige afwisseling. Bestellingen plaatsen en opvolgen of een goede planning maken voor het winkelteam, bijvoorbeeld, zijn ook noodzakelijke taken. Bovendien sta ik er niet alleen voor: de Store Manager en ik werken heel vlot samen. Zij luistert naar ons en als zij iets kan doen om te helpen, zal zij dat meteen doen.”

De juiste mensen op de juiste plaats

Bij Lidl kan je snel doorgroeien. “Toon je motivatie en je krijgt veel kansen.” De doorgroeimogelijkheden van Florian zijn ook nog helemaal niet uitgeput. “Zelf heb ik de ambitie om Store Manager te worden. Zo blijf ik mezelf uitdagen!”

Word jij binnenkort Assistant Store Manager bij Lidl? Ontdek alle vacatures hier!

    Voeg je CV toe
    Ontdek welke jobs bij je profiel passen door je CV op te laden.

    Ontvang per mail jobs op maat

    Ontvang nieuwe 'Lidl' jobs meteen in je mailbox.