Eerste halfuur op kantoor is verloren tijd
Tijdens de eerste 31 minuten van de dag doen kantoorwerkers eigenlijk niets anders dan koffie drinken, bijpraten en de krant lezen. Of Facebook checken!
Te veel mailverkeer is volgens Rice een van de redenen. ‘Er is een overvloed aan data. Onze managers krijgen gemiddeld 200 mails per dag. Tien mails per uur bekijken, betekent een kwartier niet werken.’
E-mail wordt volgens Rice ook (te) vaak gebruikt om de verantwoordelijkheid van zich af te schuiven. ‘Zeker als je iedereen cc’t.’
Keren we dan met zijn allen terug naar de telefonie? Ook niet. ‘Die telefoon blijft wel bestaan, maar het uiteindelijke alternatief zal sterk gelijken op netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn, aangevuld met toepassingen voor de werkvloer.’
(wv)
22 april 2011Tijdens de eerste 31 minuten van de dag doen kantoorwerkers eigenlijk niets anders dan koffie drinken, bijpraten en de krant lezen. Of Facebook checken!
Hoe meer e-mails mensen schrijven en sturen, hoe meer fouten ze maken. Jobat zette de 16 grootste e-mailblunders op een rij ...
Op het werk surfen naar Facebook of computerspelletjes spelen, kan nare gevolgen hebben. Voor die verspilde uren heb je geen recht op loon!
Al heeft je baas het recht om privé-mailverkeer op de werkvloer te verbieden, hij mag niet zomaar je mailbox raadplegen.
Veel bedienden mogen een of twee dagen thuis werken, maar niet iedereen maakt daar gebruik van. Er zijn immers voordelen én nadelen aan hybride werken.
Van je brutoloon worden bijdragen voor de sociale zekerheid afgehouden én belastingen. Wat dan overblijft, is je nettoloon.
De klein- en groothandel is de grootste sector in onze nationale economie op het vlak van tewerkstelling. Hoeveel verdienen zij die er werken?
Reisagent is een knelpuntberoep, en daar zijn goede redenen voor.
Voel je dat je opgebrand raakt? Een vakantie zou je deugd doen, maar is geen optie. Wat doe je dan?