Eerste halfuur op kantoor is verloren tijd
Tijdens de eerste 31 minuten van de dag doen kantoorwerkers eigenlijk niets anders dan koffie drinken, bijpraten en de krant lezen. Of Facebook checken!
Te veel mailverkeer is volgens Rice een van de redenen. ‘Er is een overvloed aan data. Onze managers krijgen gemiddeld 200 mails per dag. Tien mails per uur bekijken, betekent een kwartier niet werken.’
E-mail wordt volgens Rice ook (te) vaak gebruikt om de verantwoordelijkheid van zich af te schuiven. ‘Zeker als je iedereen cc’t.’
Keren we dan met zijn allen terug naar de telefonie? Ook niet. ‘Die telefoon blijft wel bestaan, maar het uiteindelijke alternatief zal sterk gelijken op netwerken als Twitter, Facebook en LinkedIn, aangevuld met toepassingen voor de werkvloer.’
(wv)
22 april 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Tijdens de eerste 31 minuten van de dag doen kantoorwerkers eigenlijk niets anders dan koffie drinken, bijpraten en de krant lezen. Of Facebook checken!
Hoe meer e-mails mensen schrijven en sturen, hoe meer fouten ze maken. Jobat zette de 16 grootste e-mailblunders op een rij ...
Op het werk surfen naar Facebook of computerspelletjes spelen, kan nare gevolgen hebben. Voor die verspilde uren heb je geen recht op loon!
Je baas die in je professionele mailbox neust: mag dat zomaar? Het is een complex vraagstuk met een dubbele bodem...
Om een ziekenhuis vlot te laten functioneren, is een goede IT-infrastructuur essentieel. Dat betekent veel meer dan computers of softwareontwikkeling.
Werken in een ploegensysteem is dé oplossing voor zij die zich niet kunnen vinden in een 9-to-5-job. Ook voor je gezinsorganisatie kan het een zegening zijn...
De digitale revolutie verloopt razendsnel en AI maakt steeds vaker deel uit van ons dagelijks leven. Ook op de arbeidsmarkt is AI geen sciencefiction meer...
Hoe je het ook draait of keert, kleding kan je carrière beïnvloeden. Positief of negatief: de medaille heeft twee kanten in dit verhaal...
Johan D’Haeseleer, timemanagementcoach, heeft een methodiek ontwikkeld om meer controle over je werk te krijgen. 8 praktische tips om tijd te winnen!