Wat is de social media policy van jouw bedrijf?
Sociale netwerken zijn een nieuw medium, mensen kunnen de grenzen hiervan nog niet goed inschatten. Net daarom is een social media policy nuttig.
Ongegeneerde promotie van je eigen zaak in je statusupdates of je business meteen retweeten in je statusupdate van LinkedIn wordt al lang niet meer gewaardeerd. Laat anderen de kans te zeggen hoe goed je bent of hoe tevreden hij of zij is over je zaak, ook binnen LinkedIn.
Laat de persoon die met jou wil ‘connecten’ nu net iemand zijn waarvan je van toeten noch blazen gehoord hebt, laat staan dat je hem of haar al hebt gesproken. Voor velen is dit een grote bron van ergernis. Dat er helemaal niet wordt uitgelegd met welke intentie het verzoek werd verstuurd, maakt het alleen maar erger.
Omdat LinkedIn stopt met het weergeven van het aantal connecties bij 500, hebben sommigen er niets beter op gevonden dan achter hun naam zelf aan te geven hoe groot hun netwerk wel is. Koplopers hierin zijn de Amerikanen. Zij schamen zich niet om “+18K” of “+15.000” te vermelden. Graag wat meer bescheidenheid, ja!
Voor eens en voor altijd: het is niet de bedoeling dat je LinkedIn gaat gebruiken zoals je je Twitter-account gebruikt. Je laat je collega’s toch ook niet om de haverklap weten dat je een broodje martino aan het eten bent, of dat het buiten pijpenstelen regent en dat je geen paraplu hebt?
Een foto van jezelf met je kroost, op een kameel in de woestijn of in je pyama: géén foto is nog steeds beter dan een slechte profielfoto! Kies je ‘profile pic’ met zorg, want in het echte leven zullen mensen je herkennen aan de hand van deze foto.
Verder werden ook genoemd: een te beperkte postcodetabel in LinkedIn, het veelvuldige misbruik van discussies in Groups en de weergave van namen met toevoegsels in je virtuele rolodex.
Extra: Vermijd valkuilen op je LinkedIn-profiel
(JON) - Bron: Richardvanderblom.com
12 augustus 2019Sociale netwerken zijn een nieuw medium, mensen kunnen de grenzen hiervan nog niet goed inschatten. Net daarom is een social media policy nuttig.
Werk zoeken én vinden gebeurt tegenwoordig steeds vaker online. Daarom deze praktische e-gids!
Werknemers willen liever hogerop via een vluggertje met hun baas dan via hun netwerk op LinkedIn, zo blijkt uit onderzoek. Van Jobat krijg je alle details.
Jobhoppen kan een professionele levenswijze zijn, al hou je best wel rekening met de voor- en nadelen...
Wat als je Mark Peeters of Emma Janssens heet? Met een veelvoorkomende naam is het lastiger om er online uit te springen...
Het succes van Instagram ontgaat werkgevers niet. Ze schakelen dit platform steeds vaker in om te rekruteren. Hoe maak jij gebruik van dit medium?
LinkedIn, de sociaalnetwerksite voor professioneel gebruik, heeft zopas een onderzoek gedaan naar zijn gebruikers ...
Je wil niet zomaar een job. Je bent op zoek naar een job die écht bij je past. Groot gelijk!
LinkedIn is een handige tool om je netwerk uit te bouwen. Zorg er wel voor dat jouw profiel er zo professioneel mogelijk uitziet.