Werkplek
Vorige

1 van 667

Volgende
Volgend artikel:

De kracht van neurodiversiteit op de werkvloer

De positieve doelen van PepsiCo

20210527_190113_pepsico
Jeroen Vandewalle, project lead bij PepsiCo.
PepsiCo, de multinational achter merken als Pepsi, 7UP, Tropicana, Lay’s en Doritos, werkt hard om zijn ecologische voetafdruk te beperken. Dat gebeurt onder meer in de PepsiCo-fabriek in Veurne, met kleine én grote initiatieven. De strategische transformatie van PepsiCo kreeg ook een naam: PepsiCo Positive (pep+).

Enkele maanden geleden introduceerde PepsiCo een nieuwe strategie: pep+ (PepsiCo Positive). Het bedrijf legt zichzelf doelstellingen op om meer circulair en inclusief om te gaan met mens en planeet. Het doel is om de landbouw en de waardeketen waarbinnen PepsiCo functioneert duurzamer te maken. Pep+ stimuleert actie en vooruitgang via drie belangrijke pijlers: positieve landbouw, een positieve waardeketen en positieve keuzes.

Voor Jeroen Vandewalle, project lead bij PepsiCo, is het heel belangrijk om alle activiteiten in de fabriek van Veurne daaraan af te toetsen. Binnen de fabriek richtte hij een sustainability core group op met de belangrijkste betrokkenen die de activiteiten uit hun afdelingen evalueren op de doelstellingen van pep+ en die het hele duurzaamheidsverhaal promoten.

Veurne

De fabriek in Veurne produceert snacks zoals Lay’s en Doritos. Er zijn heel wat lokale, duurzame initiatieven. Restwarmte van het productieproces voorziet een nabije woonwijk van warm water. PepsiCo investeert in een waterwinningsgebied en doet onderzoek naar dunnere plastic verpakkingsfolies. Ook op andere vlakken zet het bedrijf in op duurzaamheid. Door de coronapandemie lag de focus het afgelopen jaar op medewerkers ondersteunen. PepsiCo investeerde in ergonomie en veiligheid, wist de afstand tussen operators en management te verkleinen en bood medewerkers gratis maaltijden, drank en producten aan.

PepsiCo pep+ flow

Charter ‘Duurzaam ondernemen’

Elk jaar engageert PepsiCo zich door het charter ‘Duurzaam ondernemen’ van Voka te ondertekenen. PepsiCo doet zelfs meer dan nodig en ontving het SDG Pioneer-certificaat, als erkenning voor zijn acties rond de SDG's. De SDG’s of Sustainable Development Goals zijn zeventien doelstellingen van de Verenigde Naties om armoede de wereld uit te helpen en duurzamer om te gaan met onze planeet. Het volgende doel van PepsiCo is het SDG Champion-certificaat, waarvoor het een uitgebreider project moet uitvoeren dat focust op de circulaire economie.

“Ik ben heel trots op het SDG Pioneer-certificaat als erkenning voor alle projecten die ontstaan vanuit verschillende mensen en afdelingen met één gemeenschappelijk doel: het bedrijf zo duurzaam mogelijk maken”, besluit Jeroen Vandewalle.

(Jorit Verschraegen) - Bron: Go for happy Magazine - Meer informatie over pep+ vind je op www.pepsico.com/pepsicopositive

23 december 2021
goForHappy

Stuur mij Go for happy tips over groei en wellbeing

Anderen bekeken ook