Teamwork
Vorige

1 van 424

Volgende
Volgend artikel:

Drie verschillende brainstormtechnieken

De doodskist in om harder te werken

Enkele ondernemers hebben een wel zeer macabere methode om hun werknemers te motiveren. Werknemers met een dipje sturen ze de doodskist in.
#

Het leven brengt dagelijkse beslommeringen met zich mee. Een huishouden regelen, werk dat zich opdringt of opstapelt… Soms verlies je alle motivatie even uit het oog terwijl je moet blijven presteren. Hoe kan je energie en levensvreugde dan terug opwekken? Door een simulatie van de dood, althans enkele Zuid-Koreaanse ondernemers.

De dood verhoogt productiviteit

In zijn ‘Doodskist Academie’ motiveert Jung Joon zijn klanten in een vier uur durend seminarie waarin de dood gesimuleerd wordt. Een afscheidsbrief schrijven, een leuze bedenken voor op een grafsteen en tien minuten in een doodskist liggen zijn onderdelen van de sessie. “Achteraf kan je helemaal fris het leven heropnemen”, vertelt Jung in The Los Angeles Times.

Heel wat ondernemingen zien deze aanpak als een inventieve manier om de productiviteit van hun werknemers te verhogen. Een hernieuwde motivatie wordt namelijk verondersteld ook de werklust op te kunnen krikken. De deelnemers weten alleszins hoe het aanvoelt om hun eigen begrafenis te regelen. Of deze methode echt effectief is, lijkt zeer twijfelachtig. Bizar en luguber is het alvast.

(ab) 

7 januari 2010

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook