Limburgs IT-bedrijf gaat Google en Facebook achterna
Net als bij Google en Facebook zullen medewerkers van Eurosys, het IT-bedrijf met hoofdzetel in Houthalen, zelf mogen kiezen om thuis te werken.
William Poundstone heeft in zijn boek Are You Smart Enough to Work at Google? enkele voorbeelden van sollicitatievragen verzameld. En neen, sollicitanten mogen ze niet opzoeken via Google.
Het is niet meteen duidelijk wat Google met “vertraging” bedoelt. Het kunnen 2 dingen zijn:
San Francisco heeft een nog slechtere reputatie op het vlak van evacuaties dan New Orleans, na de orkaan Katrina. Dit komt door de grootte van de stad, de geografie en de afhankelijkheid van het openbaar vervoer.
Een zandloper van 4 minuten meet 4, 8 en 12 minuten enz. Die van 7 minuten geeft veelvouden van 7, en toch is er een oplossing …
Begin maar te rekenen...
Hier kunnen de Google ingenieurs even loos gaan.
Hij speelde Monopoly.
Misschien nog wel de gemakkelijkste vraag, je hebt 50 procent kans dat het juist is.
(mr) - Bron: Wired.co.uk
4 mei 2012Net als bij Google en Facebook zullen medewerkers van Eurosys, het IT-bedrijf met hoofdzetel in Houthalen, zelf mogen kiezen om thuis te werken.
Sollicitatiegesprekken zijn een pokerspel. Niet alle vragen zijn even duidelijk en je weet niet precies wat ze aan de andere kant van de tafel te weten willen komen. Wij doen alvast 7 sollicitatieklassiekers uit de doeken & vertellen je hoe je kan antwoorden.
Al voor het derde opeenvolgende jaar zien economische en technische studenten het bedrijf Google als de meest aantrekkelijke werkgever wereldwijd.
In sollicitatiegesprekken gebruiken ze stiekeme strategieën om de juiste kandidaat te selecteren. Opgepast als je de naam van je vorige baas moet spellen.
Wie de ambitie heeft om succesvol en filthy rich te zijn, kan zich best laten inspireren door de meest succesvolle ervaringsdeskundige, Jeff Bezos.
Tijdens sollicitaties worden telkens dezelfde vragen gesteld? Niet bij Deloitte, Google of Volkswagen. Jobat bundelde de 20 zotste vragen ooit!
Bij de naam Google denken we spontaan aan de zoekrobot die ons door het World Wide Web loodst, maar er zitten ook mensen achter die site. En die hebben best leuke voordelen op het werk.
Hoe komen al die heerlijk verse producten elke dag in de winkel terecht? Daar staan we veel te weinig bij stil. De vrachtwagenchauffeurs van Delhaize vormen een onmisbare schakel in het verhaal. “We zijn mee het uithangbord van de winkel.”
Tom Corley interviewde 5 jaar lang honderden miljonairs en leerde via hen wat de waarschuwingssignalen zijn om van job te veranderen...