Persoonlijke ontwikkeling
Vorige

1 van 931

Volgende
Volgend artikel:

AI levert 4,75 u/week tijdswinst op, aan vooral... oudere werknemers

De 7 kwaliteiten die elke leidinggevende het meest apprecieert

Werknemer
Je karakter heeft de grootste invloed op het al dan niet krijgen van de job.
Heb je het gevoel dat je nooit voldoet aan álle eisen die je leest in een jobomschrijving? Geen zorgen, elke werkgever zoekt verder dan dat. Je karakter heeft namelijk de grootste invloed op het al dan niet krijgen van de job. En dit zijn de zeven kwaliteiten waarop élke werkgever vol enthousiasme zit te wachten!

1. Incasseringsvermogen

En dan bedoelen we niet dat je de hele tijd op je kop moet laten zitten door je bazen en je collega’s. Integendeel. Als je een goed incasseringsvermogen hebt, hou je je vast aan je doelstellingen, zeker als je voor moeilijke uitdagingen staat. Je toont veerkracht als dingen niet lopen zoals het moet en benadert projecten met een positieve instelling. Presteren onder stress – hoe heftig een situatie ook is – getuigt van een goed incasseringsvermogen. En dát is wat bazen willen.

2. Timemanagement

Als je denkt dat je minstens tien uur per dag moet werken om indruk te maken op je baas, dan heb je het fout! Je werkgever zal pas echt verrast zijn als je veel kunt doen op kortere tijd. Je productiviteit hangt af van je timemanagement. Als je goed kunt plannen, organiseren, prioriteiten stellen en problemen oplossen, dan werk je in een mum van tijd je opdrachten af.

3. Goede dosis lef

Bestaat de kans dat een bepaald project mislukt? Niet erg! Werkgevers zoeken juist mensen die niet bang zijn voor mislukkingen. Je moet experimenteren om te kunnen groeien.

4. De juiste focus

Dwalen je gedachten regelmatig af? Zelfs als je een goede planning hebt, is dat geen garantie voor succes. Een goede focus is héél belangrijk. Werk je regelmatig met klanten? Hou dan altijd voor ogen wat het beste is voor de klant, want met hem of haar begint én eindigt alles.

5. Integriteit

Misschien wel de belangrijkste eigenschap om op lange termijn succes te boeken op je werk, en in het leven algemeen: integriteit. Wees altijd eerlijk naar jezelf, en naar anderen. Zo laat je je baas zien dat je loyaal bent. Dat ziet elke werkgever graag.

6. Betrouwbaarheid

Het is je eigen verantwoordelijkheid om deadlines te halen. Stel dan ook alles in het werk om altijd op tijd klaar te zijn, niet alleen voor je collega’s maar ook voor je klanten. Niets zo vervelend als mensen die niet doen wat ze beloven. Blaas dus niet te hoog van de toren, maar stel alles in het werk om je deadlines te halen.

7. Sympathie

Samenwerken: sommigen hebben er een grondige hekel aan, anderen doen niets liever. Maar … teamwork is de sleutel tot succes in de bedrijfswereld. Werkgevers gaan dus altijd op zoek naar mensen die perfect passen in het team, die deel kunnen uitmaken van de familie. Het kan natuurlijk niet met iedereen even goed klikken, maar met een paar simpele trucjes komt het helemaal goed. Probeer bijvoorbeeld te glimlachen naar elke collega, en vraag af en toe iets over henzelf.

(dt/em) - Bron: Business Insider 

18 juli 2016
Anderen bekeken ook