Wat je baas écht bedoelt wanneer hij zegt…
In vacatures sommen bedrijven vaak vage kwaliteiten op waaraan hun sollicitanten moeten voldoen. Maar wat bedoelen die personeelsmanagers nu precies?
Waaraan ergeren leidinggevenden zich? Managementcoach Karin van Zuilen en Frans Bouman, persoonlijke coach voor organisatievraagstukken, gingen het na aan de hand van een survey bij teams uit 261 bedrijven.
Uit de resultaten van de survey komen een aantal topfrustraties van managers naar boven. Zo ergert 48 procent van de ondervraagden zich aan het 'niet efficiënt samenwerken'. Daarnaast vinden leidinggevenden het frustrerend dat medewerkers onvoldoende verantwoordelijkheid en initiatief nemen. Tot slot staan een 'gebrek aan focus' en het 'onder druk staan van de positie' in de top drie van grootste frustraties.
Niet alleen frustraties, maar ook een wensenlijstje van managers kwam in het onderzoek naar voren. Wanneer aan managers gevraagd werd wat ze graag zouden willen bereiken, werden de volgende twee antwoorden gegeven:
(nm) – Bron: Kluwer Management
12 augustus 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
In vacatures sommen bedrijven vaak vage kwaliteiten op waaraan hun sollicitanten moeten voldoen. Maar wat bedoelen die personeelsmanagers nu precies?
Zorgen extra euro’s op de loonbrief voor een motivatieboost, of is geld toch niet alles? We namen de proef op de som bij 2.200 Belgische werknemers.
Bazen kunnen - uiteraard net als hun werknemers - een aantal kenmerken vertonen die tot grote ergernissen leiden. Welke trekjes irriteren het meest?
Je bent er helemaal klaar voor om eindelijk die loonsverhoging aan je baas te vragen. Maar wat gaat er door je baas heen wanneer je de bewuste vraag stelt?
Vloeken is het meest irritante kantoorgedrag dat iemand kan vertonen. Dat blijkt uit een onderzoek naar bedrijfsetiquette van de Australische kantoorverhuurder Servcorp.
De Belgische werknemer brengt gemiddeld zo’n 1.570 uren door op het werk, dus dan kan het er maar beter aangenaam toeven zijn. De grootste ergernissen?
De ene ceo is al populairder bij zijn werknemers dan de andere. Wat maakt een goede bedrijfsleider nu écht geweldig?
De 2 belangrijkste oorzaken van vaak voorkomende ergernissen op het werk zijn zonder twijfel … internetproblemen én het slecht functioneren van de mailbox.
Werkplekaanbieder Regus vroeg aan 250 Belgische kantoorwerkers wat hen het meest stoort. Onder meer afspraken niet nakomen behoort tot de ergernissen.