Collega's
Vorige

1 van 607

Volgende
Volgend artikel:

Eindeloze mogelijkheden bij PepsiCo

De 10 voordelen van artificiële intelligentie op de werkvloer

Een extreem slimme tool die alles weet? Of zelfs een robot als collega? In het begin is het misschien wat vreemd: geen echte gesprekken over het werk of je privéleven, geen wandeling maken tijdens de pauze. En toch heeft het tal van voordelen.
#

Zou jij je collega van vlees en bloed kunnen inwisselen voor een stuk vergevorderde mechanica? Wat zijn de voordelen van zo'n cobot?

1. Een pijlsnelle start

Herinner je je eerste dagen op de werkvloer nog? Je ontmoet verschillende mensen en krijgt heel wat informatie over je heen. Bovendien vergeet je alle namen en kun je je nog maar de helft herinneren van wat iedereen je uitgelegd heeft. Met Clever Nelly krijgen groentjes een gerust gevoel. Deze gebruiksvriendelijke tool is je virtuele informatiebron.

2. Bye bye meetings!

Persoonlijke ontwikkeling of de doelstellingen voor het komende jaar. Voor alles wordt tegenwoordig een meeting of workshop georganiseerd. Vaak voorzien van een saaie presentatie. Geen zorgen, de robot is er om je te redden. Hij verstuurt je twee keer per dag een e-mail met een meerkeuzevraag. Foute antwoorden bestaan gelukkig niet. De robot wil je alleen maar leren kennen om je zwakke plekken te ontdekken.

3. Gezonde competitie

Geen zin om te concurreren met je collega’s voor een dikke bonus? Een robot zorgt voor gezonde competitie binnen het bedrijf. Iedereen is fan. Het is niet langer één tegen allen, maar allen tegen één.

4. Betere productiviteit

Een robot brengt betere en heldere manieren om personeel te trainen, hij leert nieuwe vaardigheden aan en heeft geen leidinggevende nodig om z’n werk te doen. De meetings die plots wegvallen omdat de robot elke werknemer op de voet volgt, komen de productiviteit alleen maar ten goede.

5. Snelle leerling

Moet je regelmatig honderden pagina’s doorploeteren om de juiste informatie te kennen? Robot to the rescue. Hij kan het in slechts enkele minuten. Zo win je heel wat tijd om andere taken af te werken.

6. Altijd up-to-date

Woon je regelmatig colleges, workshops of congressen bij om op de hoogte te blijven? De trips zijn misschien leuk, je verliest toch heel wat kostbare tijd. Om niet meer voortdurend in vergaderzalen te moeten zitten, geeft de robot je een update over belangrijke wijzigingen in je vakgebied.

7. Perfect advies

Analyses maken vraagt veel tijd en energie. En dat is waar een robot juist heel goed in is. De robot pluist alles heel erg precies uit en geeft je advies op maat. Persoonlijk advies betekent ook een beter klantencontact en dus pluspunten voor het bedrijf.

8. Safety first

Vooral in de financiële en juridische sector heeft een robot een meerwaarde. Een klein foutje kan leiden tot een grote fraudezaak. Een robot kan al snel frauduleuze elementen ontdekken, waardoor je niet alleen tijd en geld bespaart maar ook de reputatie van het bedrijf kunt redden.

9. Gedaan met klagen

Niets zo vervelend als klagende klanten. Met behulp van een chatbox handel je alles veel sneller af. Het is misschien niet zo klantvriendelijk, maar meer en meer robots kunnen tegenwoordig al aangename gesprekken voeren.

10. Speel de robot uit

Als je de robot een kans geeft, kun je er zelf heel wat voordelen uithalen. Laat hem statistieken maken over je werkprestaties en een lijst met je overwinningen om aan te tonen hoe waardevol je voor het bedrijf bent. Wie weet zit er wel een opslag in!

(dt/em) - Bron: European CEO  

30 januari 2018
Anderen bekeken ook