Aankomen op je werk doe je zo
Je aankomst zet de toon voor de rest van de werkdag. Reden genoeg om op een goede manier de kantoordeuren open te zwaaien.
Uit een online enquête bij Amerikaanse werkgevers en werknemers door de carrièresite careerbuilder.com blijkt dat leidinggevenden vaak de meest achterhaalde en belachelijke excuses eerst verzinnen als ze te laat op hun werk arriveren.
De echte reden van hun vertraging, klinkt vaak heel anders. Volgens werknemers die de enquête invulden, zijn dit de voornaamste oorzaken van hun late verschijning op het werk:
Andere redenen zijn: vertraging met het openbaar vervoer, huisdieren die iets voor hebben, de echtgeno(o)t(e) en de slechte werking van technologische apparaten.
En jij? Wat is jouw excuus als je te laat komt op je werk?
CHECK: Hoe productief is jouw ochtendritueel?
(mw) - Bron: Careerbuilder.com
13 februari 2019Je aankomst zet de toon voor de rest van de werkdag. Reden genoeg om op een goede manier de kantoordeuren open te zwaaien.
Bij Het Nieuwe Werken, ook wel HNW genoemd, delen medewerkers hun werk zelf in en zijn ze vrij in het bepalen van tijd en plaats.
Een uur sneller thuis zijn van je werk of een uur vroeger op café kunnen gaan. Wie wil dat niet?
Te laat komen voor een sollicitatie zorgt voor een slechte eerste indruk, die veelal moeilijk uit te wissen is. Op tijd zijn is regel nummer 1 om een job binnen te halen.
Eens goed uitslapen in het weekend, kan de opgelopen slaapachterstand van een hele week keihard werken niet goedmaken.
Een ochtendritueel zorgt ervoor dat je je dag positief kunt starten, ook als je met het verkeerde been uit bed bent gestapt ... Priming is dé manier voor een productief ochtendritueel!
Misschien verwens jij je baas van tijd tot tijd, maar dat lijkt wederzijds. Ziehier 10 dingen van jou die zijn of haar haren rechtop doen staan.
Slapen is belangrijk, maar doe je beter niet achter je bureau. Soms moet je al eens lange uren kloppen om een project af te krijgen ...
Te laat, te laat! Kom jij ook altijd te laat? Werk dan de oorzaken weg en je bent weer overal op tijd! Jobat geeft 7 praktische tips ...