De 5 excuses van een e-mailverslaafde
Ben jij een e-mailverslaafde? Welke excuses gebruik jij? Jobat zet de 5 excuses van een e-mailverslaafde op een rij.
Stefan Wuchtly en Brian Uzzi, de onderzoekers die met de studie naar buiten kwamen, bestudeerden in totaal bijna 1,5 miljoen e-mails die werden verstuurd door meer dan duizend werknemers van hetzelfde bedrijf.
Het duo keek enkel naar de tijd die verstreek tussen het ontvangen van de e-mail en het verzenden van een antwoord. De inhoud van de berichten werd buiten beschouwing gelaten. Daarnaast gingen Wuchtly en Uzzi na welke relatie er bestond tussen de medewerkers en de mensen van wie ze e-mails ontvingen.
Uit het onderzoek blijkt dat hechte vrienden gemiddeld binnen de zeven uur een reactie mogen verwachten. Zakelijke relaties mogen na gemiddeld elf uur rekenen op een antwoord. Onbekende contacten, tot slot, kunnen gemiddeld vijftig uur wachten op een reactie.
Op basis van hun studie hebben de onderzoekers een algoritme ontwikkeld dat kan bepalen wat de relatie is tussen twee contactpersonen, rekening houdend met de tijd die verstrijkt tussen het ontvangen en het beantwoorden van een e-mail. De wetenschappers hopen het algoritme te kunnen verkopen aan het bedrijfsleven.
(mo) - Bron: Express.be
22 december 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Ben jij een e-mailverslaafde? Welke excuses gebruik jij? Jobat zet de 5 excuses van een e-mailverslaafde op een rij.
45 procent van de managers heeft te lijden onder een toegenomen hoeveelheid stress door de grote toevloed aan irrelevante e-mails.
Hoe meer e-mails mensen schrijven en sturen, hoe meer fouten ze maken. Jobat zette de 16 grootste e-mailblunders op een rij ...
Dacht je dat je mailbox niet nog meer spam te verteren kon krijgen, dan heb je het – helaas – mis. Vorige maand is het aantal ongewenste berichten nog maar eens met 5 procent gestegen.
In e-mails wordt veel makkelijker gelogen. Aan de hand van deze 6 signalen ontmasker je de waarheid!
Wanneer er bij een arbeidsconflict gebruik gemaakt wordt van online bemiddeling, kan men sneller en efficiënter tot een oplossing komen. Hoe komt dat?
Bel jij ook niet graag? Dan is een e-mail sturen het ideale communicatiemiddel.Althans als er geen misverstanden ontstaan.
Niet meteen op het envelopje klikken wanneer een nieuwe e-mail binnenkomt, het is weinigen gegeven. Bedrijfstrainer Gunnar Michielsen geeft enkele tips om efficiënter te mailen.
Telefoonangst verdeelt generaties op de werkvloer. Waar komt die angst nu net vandaan? Tijd om wat dieper te graven naar oorzaken en tips!