CV
Vorige

1 van 165

Volgende
Volgend artikel:

Een mooi cv zonder leugens

CV in de vorm van ... een doos donuts!

Bang dat je sollicitatiebrief niet gelezen wordt? Zorg ervoor dat mensen niet kunnen weerstaan aan de verleiding om je omslag te openen... Deze man zorgde er alvast voor dat zijn sollicitatiebrief niet ongeopend bleef.
#

Na weken nog geen antwoord op je sollicitatiebrief? Het is mogelijk dat hij ergens onderaan een stapel is beland of zelfs in de prullenmand als er al een andere kandidaat gekozen is. Stuur je je brief per mail dan is dat risico nog groter. Misschien belandt je zorgvuldig uitgedachte brief bij de ongewenste mail van je nu-niet-toekomstige werkgever of wordt hij ondoordacht verwijderd met een hoop andere mails.

Out-of-the-box

Nu kan je je brief altijd aangetekend versturen of persoonlijk gaan afleveren, met het risico wat opdringerig over te komen. Doch als je de inhoud aantrekkelijk genoeg maakt, is dat je waarschijnlijk vergeven. Zoals in het geval van Lukas Yla, een 25-jarige Litouwer die een job zocht in San Francisco.

De marketeer vond de perfecte manier om zijn sollicitatiebrief bij de juiste persoon te krijgen en om zich er van te vergewissen dat deze niet ongeopend zou blijven. Hij verwerkte zijn cv in een doos donuts. Als dat geen out-of-the-box aanpak is (of eerder inside-the-box) dan weten we het ook niet meer.

Donut doos

Donuts

Geniaal toch? Langs de buitenkant ziet de doos er gewoon uit als een doos donuts. Iets dat je niet gemakkelijk onderaan een stapel andere post gaat steken. Maar langs de binnenkant staken er naast enkele zoete gebakjes nog een cv en motivatiebrief. Netjes vastgemaakt aan de onderkant van het deksel van de doos, zodat je ze niet kan missen. De brieven raken ook niet ondergesmeerd door onvoorzichtige leveranciers met veel haast, want de jongeman leverde zijn dozen zelf af (al deed hij dit wel anoniem en deed hij zich voor als leverancier).

Vermomming

Succes

Zijn tactiek had duidelijk succes. Hij wist al verschillende sollicitatiegesprekken te strikken (10 gesprekken op de 40 dozen die hij had geleverd) en kreeg over het algemeen positieve reacties. “Recruiters, marketing professionals en mensen in het algemeen vinden zo’n aanpak wel leuk. Het is iets dat je niet verwacht, leuk en out-of-the-box.” Het was vooral de intense competitie op de marketing en tech georiënteerde arbeidsmarkt in San Francisco die hem ertoe dreef om met de opvallende strategie op de proppen te komen. Hij twijfelde of hij kon concurreren op cv niveau met kandidaten die wel werkervaring hadden in San Francisco, maar op deze manier wist hij minstens evenveel aandacht te trekken als mensen met een steviger cv.

tweet

Met zo’n zoete traktatie en ludieke aanpak ligt hij alvast meteen goed bij toekomstige collega’s (die niet op dieet zijn).

(sjv) – Bron: Thrillist 

17 november 2016
Anderen bekeken ook