Persoonlijke ontwikkeling
Vorige

1 van 931

Volgende
Volgend artikel:

AI levert 4,75 u/week tijdswinst op, aan vooral... oudere werknemers

Creatievelingen geven tips

Creativiteit maakt het verschil op de werkvloer. Dat bewijzen alvast deze mensen.
#

Ronny Bert

Ronny is arbeider bij een grote autoproducent. Een arbeider die niet alleen met zijn handen werkt, maar die ook nadenkt over hoe het beter kan. Als een auto bijna klaar is, moet de motorkap gesloten worden. Vroeger gebeurde dat met de hand. Maar door een idee van Ronny en zijn team rolt er nu een kruiwagenwiel tegen de motorkap, zodat die automatisch gesloten wordt.

Een creatief idee dat elk jaar 10.000 euro bespaart.

Ivan De Winne

Ivan is 50 en wiskundeleraar. Zijn vak kan niet altijd op veel bijval rekenen van het tienerpubliek. Maar Ivan bedacht een oplossing. Hij intrigeert zijn leerlingen eerst met de figuren van graancirkels. Pas later legt hij de link met wiskunde.

Ivans graancirkelidee inspireerde al leerlingen uit Italië, Spanje en Griekenland.

Nele Breyne

De beschutte werkplaats van Nele ontvangt gasten die een bezoek brengen aan personen met een handicap. Vroeger kwamen deze bezoekers vooral ‘kijken’ naar de bewoners. Nele vond dat het tijd werd om er een rijkere ervaring van te maken. Nu leven de bezoekers mee en doen ze samen activiteiten, zoals rolstoelhockey.

Nele’s creatieve aanpak maakt een bezoek heel wat waardevoller en zorgt voor een beter wederzijds begrip.

Kris Leys

Kris Leys was 17 jaar kantoordirecteur bij Fortis, maar hij verloor nooit zijn grote passie voor honden. Daarom richtte hij iCare op, een bedrijf dat diensten voor honden en hun baasjes aanbiedt. De harde financiële wereld en de emotionele huisdierensector liggen dan wel ver van elkaar , toch slaagde Kris er in om beide werelden op een creatieve manier te verenigen.

Hij lanceerde een dienstenpakket voor hondenliefhebbers, iCare, dat onder andere een netwerk heeft van een 25-taldogsitters in België. Hij hoopt binnenkort ook een volwaardige 'ziekteverzekering' voor honden aan te kunnen bieden.

Met zo'n 950.000 Belgische hondengezinnen, kan dat haast niet anders dan een enorm succes worden.

Leo Berckmans

Leo is distributiemanager bij het distributiecentrum van Nike. Door creatief te denken, zorgden hij en zijn team ervoor dat hun goederen efficiënter gepakt en gestapeld kunnen worden voor het transport door heel Europa. Ze vervoeren nu dus minder lucht.

Slim, want daardoor zijn de kosten aanzienlijk gedaal en is er nu ook minder kartonafval.

in samenwerking met Flanders DC     

8 augustus 2019
Anderen bekeken ook