Hallelujah! biedt alternatieve teambuilding
Het jonge bedrijf Hallelujah! uit De Pinte biedt ‘geluk in een doos’ of 'wonderbrekingen' aan. Hoe pakken ze dat aan?
Op de Londense luchthaven kan je deelnemen aan een gesimuleerde vliegtuigramp. Voor 140 euro per persoon ga je samen met je team in een hangar op de Londense luchthaven Heathrow aan boord van een speciaal daarvoor uitgeruste Boeing 737.
Minuten nadat het toestel zogezegd is opgestegen, wordt alles in de cabine donker, valt de Boeing tegen grote snelheid naar beneden en vult de cabine zich met dikke rook. Eens het toestel op de grond neerstort moeten de passagiers zich via de nooduitgangen zo snel mogelijk uit de voeten maken.
De oefening is bedacht door de luchtvaartmaatschappij British Airways. Volgens Andy Clubb van BA blijkt uit ervaring dat mensen al heel gestresseerd zijn, nog voordat het vliegtuig daadwerkelijk is neergestort. "De adrenaline zorgt ervoor dat mensen samen een band opbouwen, omdat ze door een stressvolle periode gaan.”
Toch heerst er een opvallende ‘ik-eerst-mentaliteit'. “Wanneer de cabine met rook gevuld wordt en je op je knieën over de vloer kruipt, komt de adrenaline gegarandeerd vrij”, getuigt één van de deelnemers.
De "crash courses" van een halve dag zijn zo populair dat British Airways inmiddels 350 boekingen van 8.500 bankiers, ambtenaren, petroleumbazen en personeel van de Britse Voetbalbond binnen heeft.
(kv) - Bron: Express.be
12 augustus 2019Het jonge bedrijf Hallelujah! uit De Pinte biedt ‘geluk in een doos’ of 'wonderbrekingen' aan. Hoe pakken ze dat aan?
Een optimaal team bestaat uit vier types: de tovenaar, de minnaar, de soeverein en de strijder.
Dagelijks spenderen wij meer dan 50% van tijd die we wakker zijn op de werkvloer. Een hoop tijd die we dus goed kunnen besteden. Maar wordt die tijd wel zo goed besteed als wij denken?
Bedrijven bedenken soms de gekste dingen om hun team samen te brengen, maar daarom hebben die activiteiten nog niet altijd het gewenste effect...
Soms is de krapte op de arbeidsmarkt zo groot dat werkgevers hun kandidaten zelf met de taxi komen halen voor hun sollicitatiegesprek...
Geert Pauwels is directeur van VDAB Vlaams-Brabant en VDAB Brussel: “Wat VDAB doet, doen we niet alleen”
Nachtshift, dagshift of late namiddagen: niet elke werkdag ziet er hetzelfde uit. 3 net afgestudeerden nemen ons mee doorheen hun werkdag.
We vroegen aan Patrick (46) hoeveel hij verdient en wat zijn job als tandtechnicus precies inhoudt...
Hoe zit dat ook alweer met die regels en afspraken van telewerk? Wij namen polshoogte bij een juridisch expert die je wegwijs maakt in wat mag, en wat niet.