8 manieren om 'dank je' te zeggen
Hoe bedank je iemand op gepaste wijze? Hoe zeg je 'dank je' tegen een collega, je baas, een vriend/vriendin? De volgende 8 tips kunnen misschien helpen ...
Indra Nooyi, een van de 10 machtigste vrouwen ter wereld volgens het zakenmagazine Forbes, is van mening dat iedere werkgever een persoonlijke brief zou moeten schrijven naar … de ouders van zijn medewerkers.
Haar idee ontstond na een bezoekje aan haar moeder die uit fierheid voor de gelegenheid ook al haar vriendinnen had opgetrommeld. Nooyi besefte dat haar eigen carrièresucces niet alleen haar moeder trots maakte, het bleek ook een indicator te zijn van hoe goed haar moeder haar had opgevoed.
Daarom besloot Nooyi om een brief te schrijven naar de ouders van haar medewerkers, zodat zij trots zouden zijn op hun kinderen en zouden weten dat ze geslaagd zijn als ouder. Nooyi beschrijft haar aanpak als volgt: "Ik schreef onder meer: Ik schrijf je deze brief om je te bedanken voor je zoon, die fantastisch werk levert hier bij PepsiCo. Elk familielid kreeg een persoonlijke brief, en dat zorgde voor emoties die ik nog nooit had gezien."
Ook bij de rekrutering van nieuwe talenten besloot Nooyi deze 'tactiek' toe te passen. Ze belde naar de moeder van de kandidaat, die ze oorspronkelijk maar moeilijk kon overtuigen, en legde haar uit waarom PepsiCo de beste keuze is. De kandidaat koos uiteindelijk voor PepsiCo.
Andere bedrijven hebben eveneens deze 'betrek de ouders'-trend opgepikt. Zo heeft LinkedIn een succesvolle 'Bring Your Parents To Work Day' georganiseerd en minstens 22 andere bedrijven hebben verklaard om hier ook aan deel te nemen. "Familieleden betrekken bij het werk van werknemers is een mooi voorbeeld van oprecht leiderschap", luidt het bij magazine Forbes. "Zulke ideeën zijn een goede manier om de relatie met de medewerkers te versterken en de betrokkenheid te verhogen."
(nm) – Bron: Forbes.com
26 februari 2014Hoe bedank je iemand op gepaste wijze? Hoe zeg je 'dank je' tegen een collega, je baas, een vriend/vriendin? De volgende 8 tips kunnen misschien helpen ...
Meteen aan de top staan, het is weinigen gegeven. Hoe ging de carrière van enkele succesvolle ondernemers dan wel van start?
Om je job goed te kunnen uitvoeren, ben je vaak afhankelijk van anderen. Maar hoe trek je iemands aandacht zonder dat je er te veel moeite voor moet doen?
In het Amerikaanse bedrijf SumAll krijgt elke werknemer van CEO Dane Atkinson toegang tot de loongegevens van zijn of haar collega’s.
Overmatige werkdruk kan stress veroorzaken, maar met de juiste mindset kunnen er ook voordelen zijn. Welke? Dat lees je hier.
Rugpijn, hét kwaaltje van de 21ste eeuw. Al komt daar in de toekomst misschien verandering in, want een nieuwe AI-app zal voortaan snel kunnen ingrijpen.
Dit zijn de 10 grootste afleidingen op het werk en zo pak je ze aan...
Ben jij al eens aangesproken over je uiterlijk op het werk? Regels opleggen is toegelaten. Maar hoe ver mag een werkgever gaan?
We spraken met Arno Van Den Abbeel over wat hij het leukste én het moeilijkste vind aan z’n job als fulltime hoofdcoach van OHL Women.