Wie blogt, werkt efficiënter
Bloggen bevordert niet alleen de persoonlijke relaties op het werk, het maakt werknemers ook productiever. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van New York.
Bijna 12 miljoen volgers op de Chinese Twitter, Weibo, leveren duidelijk wat op. Papi Jiang (29), een bekende blogster die schrijft over haar dagdagelijkse avonturen en met haar herkenbare verhalen erg in de smaak valt bij haar volgers, veilde onlangs advertentieruimte op het einde van één van haar veel bekeken filmpjes.
Een half miljoen geïnteresseerden hapten toe en de veiling bracht maar liefst 3,1 miljoen euro op voor Jiang. Een opvallend hoog bedrag. Reclametijd tijdens de Amerikaanse Super Bowl, ook gekend voor de gegeerde en vaak onbetaalbare advertentieruimte, wordt voor zo’n 5 miljoen euro per reclameboodschap verkocht. In dat opzicht is een bedrag van 3 miljoen voor een korte reclameboodschap op het einde van een online video van een blogger dus een hele prestatie.
De uiteindelijke winnaar van de veiling was een e-commerceplatform voor cosmetica, Lily & Beauty. Een grote speler op de Chinese markt, want het heeft onder andere de CEO van internetgigant Alibaba als aandeelhouder.
Het bereik van de blogster is enorm. Vooral omdat haar berichten veel mensen aanspreken, doordat ze zo herkenbaar zijn. Thema’s variëren van relaties, dagdagelijkse problemen, tot het leven in de stad. Ze schrijft niet overdreven activistisch en praat zo goed als nooit over politiek. Iets dat bedrijven net zo goed weten te appreciëren als haar vele loyale volgers. Eén video wordt gemiddeld zelfs zo’n 7,5 miljoen keer bekeken. Geen wonder dat commerciële bedrijven een stukje van de zendtijd willen meepikken.
Toch is het niet evident om blogsucces op te bouwen in China. Hoewel haar topics over het algemeen veilig zijn, werd ook Jiang al enkele keren gecensureerd. Sommige van haar video’s verdwijnen zonder pardon van het web. De reden? De overheid vindt haar video’s te ‘vulgair’.
Of het haar veel kan deren weten we niet. Ze maakt waarschijnlijk een nieuwe video en verdient er weer een aardig centje mee.
(sjv) – Bron: Express Business
16 augustus 2016Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Bloggen bevordert niet alleen de persoonlijke relaties op het werk, het maakt werknemers ook productiever. Dat blijkt uit onderzoek van de Universiteit van New York.
Het succes van online winkelen plaatst heel wat handelaars voor nieuwe uitdagingen, zoals het rekruteren van informatici en conversation managers.
In 2006 besloot Matt Kepnes na een trip naar Thailand zijn leven om te gooien. Hij startte een reisblog, waarmee hij maandelijks zo’n 7.200 euro verdient!
Gekke bekken trekken op een militaire begraafplaats: één foto op Facebook volstond. De Amerikaanse Lindsey Stone kreeg tienduizenden haatmails ...
Goed de kost verdienen door online spelletjes te spelen? Klinkt te gemakkelijk, maar het kan, zo bewijst deze 30-jarige man.
Als Baanbrekende Werkgever zet ING in op twee speerpunten: duurzame mobiliteit en welzijn. Vandaag is welzijn – in al zijn facetten – meer dan ooit een prioriteit. Met het Vitality Boost-programma mikt ING op een positieve impact.
Complimentjes over het werk motiveren en zorgen ervoor dat we ons meer gewaardeerd voelen. Toch hoort een kwart van de werknemers ze nooit.
Het UPC KU Leuven biedt hooggespecialiseerde psychiatrische zorg aan kinderen, volwassenen en ouderen. Drie artsen getuigen over hun prikkelende job en warme collega's.
Ben jij pas afgestudeerd, of behaal je binnenkort je diploma? Dan wil je wellicht graag weten welk salaris je mag verwachten in je eerste job binnen finance.