“Bij Pfizer zijn saaie dagen uitgesloten”
Karla en Jolien voelen zich als een vis in het Pfizer-water. “We werken in een ontzettend innovatief bedrijf met heel uitdagende projecten.”
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Karla en Jolien voelen zich als een vis in het Pfizer-water. “We werken in een ontzettend innovatief bedrijf met heel uitdagende projecten.”
Vaak worden de termen employer branding en employer marketing door elkaar gebruikt. Toch staan ze voor iets anders. Bij employer branding breng je jouw bedrijfscultuur op een zo aantrekkelijk mogelijke manier over. De volgende stap is employer marketing: je brengt de juiste boodschap naar de juiste doelgroep zodat ze voor jou komen of blijven werken.
In januari lanceert Antwerp Management School de vierde editie van het certificatietraject Baanbrekende Werkgever. Mark Maldeghem (Algemeen Directeur Jobat) en Ruben Van Goethem (Oprichter Baanbrekende Werkgever) geven zes goede redenen om deel te nemen aan het traject.
Een goede balans tussen werk en privé: het is een streefdoel voor veel bedrijven en werkgevers, maar niet altijd even makkelijk in de praktijk. Bij AFAS trachten ze het daarom op een andere manier aan te pakken.
Duurzaam werk bij Solita, dat is een zorgende werkomgeving waarin de mens centraal staat. Maar duurzaamheid vertaalt zich ook naar bijvoorbeeld mobiliteit.
Als Baanbrekende Werkgever zet ING in op twee speerpunten: duurzame mobiliteit en welzijn. Vandaag is welzijn – in al zijn facetten – meer dan ooit een prioriteit. Met het Vitality Boost-programma mikt ING op een positieve impact.
Werkgevers moeten hun queeste richting werkgeluk laag per laag aanpakken. “Luister naar je medewerkers, zonder een oordeel over hen te vellen. Dat is veel belangrijker dan een zoveelste jaarlijks event.”
Een zinvolle, motiverende en uitdagende werkcontext waarin de ontwikkeling en het welzijn van elke medewerker centraal staat. Dat is het doel van ARTwave, het programma voor culturele verandering binnen de Federale Pensioendienst.
De 120 medewerkers van ingenieurs- en architectenbureau Evolta delen één visie: meerwaarde creëren voor de eindgebruikers en hun omgeving. Om ervoor te zorgen dat de teams steeds voluit hun schouders onder de projecten kunnen zetten, heeft Evolta een eigen kijk op samenwerking.
De voorbije jaren nam Rumst een nieuw organisatieplan in gebruik. De gemeente verzamelde alle medewerkers en netwerkpartners in het Landschapskantoor, om zo meer in te zetten op innovatie, netwerken en welzijn.
Liantis waardeert en stimuleert duurzaam ondernemerschap proactief. Net daarin maakt Liantis het verschil.
VDAB staat bekend als de motor die de arbeidsmarkt in Vlaanderen mee doet draaien. Maximaal inzetten op de competenties en talenten van mensen en hen kansen geven: die twee elementen vormen daarbij de rode draad.
Bij Arvesta is welzijn alvast meer dan een slogan. Het vormt de kern van waar het bedrijf voor wil staan. “Welzijn en een duurzame loopbaan zijn twee kanten eenzelfde medaille.”
De hulpverleners en medewerkers kunnen rekenen op het CAW, zodat ze het beste van zichzelf blijven geven. Het CAW Oost-Vlaanderen zet daarbij in op betrokkenheid en talentontwikkeling, met initiatieven als de CAW Tournees en een ruim opleidingsaanbod.
Door samen de waarden van de FOD op punt te stellen, versterken de medewerkers hun verbinding met de organisatie, hun team, hun functie en zichzelf.
Na een langdurige afwezigheid terug meedraaien op de werkvloer is niet altijd zo vanzelfsprekend. Soms kan aangepast werk een haalbare optie zijn.
De helft van de Belgische bedrijfswagens is elektrisch óf hybride. Maar ook benzinewagens zijn weer populairder geworden...
Telenet is meer dan een telecombedrijf. De manier waarop de organisatie inzet op digitale transformatie, trok het afgelopen jaar Charlotte, Sophie en Switlana over de streep om er te werken.
Vorig jaar startte het departement zijn traject om als Baanbrekende Werkgever zijn arbeiders meer inspraak te geven. De eerste resultaten zijn intussen duidelijk zichtbaar.
Mediahuis rolde de afgelopen vier jaar al veel acties uit binnen de pijler ‘slimmer en groener onderweg’. Daarnaast startte de uitgever van De Standaard, Nieuwsblad, Gazet Van Antwerpen en het Belang van Limburg een project rond werkdruk. Zo is Mediahuis voor het derde jaar op rij baanbrekend.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu