Dé WERK-woorden van 2012
We vroegen vier arbeidsmarktexperts om even terug te blikken naar 2012. Welke begrippen uit het sociaal-economische debat zijn hen bijgebleven?
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
We vroegen vier arbeidsmarktexperts om even terug te blikken naar 2012. Welke begrippen uit het sociaal-economische debat zijn hen bijgebleven?
Een vervanger vinden is niet altijd gemakkelijk. Het gebeurt soms dat een werkgever een werknemer die ontslag wil nemen, op andere gedachten wilt brengen.
Onderzoek wijst uit dat hoogopgeleide werknemers regelmatig werkdruk ervaren. Slechts de helft trekt daadwerkelijk aan de alarmbel wanneer het te ver gaat.
Treinreizigers kunnen proberen het beste te halen uit hun verloren tijd, door tijdens hun treinrit alvast wat te werken. Maar hoe doe je dat?
Je opsluiten in het kleinste kamertje. Dat is een gouden tip om het goed te doen tijdens een sollicitatiegesprek, presentatie of beoordelingsgesprek.
Omdat niemand van overtollige kilo's houdt, kunnen de volgende tips misschien wel handig van pas komen voor iedereen die aan zijn bureau gekluisterd zit.
Wil je tijdens je evaluatie iets in de wacht slepen? Dan kunnen de volgende onderhandelingstrucs je in het heetst van de strijd misschien wel helpen.
Een nieuwe studie wijst uit dat we eerlijker zijn dan we zelf denken. Vooral thuis doet liegen ons pijn. Op het werk daarentegen ...
Wetenschappers uit Oslo hebben mogelijk goed nieuws voor fervente koffiedrinkers. Een kop koffie kan typische kantoorklachten doen verminderen.
De meeste gedragingen uit Mad Men vallen niet aan te raden. En tóch kan je een aantal zaken uit de tv-serie positief toepassen op je eigen carrière!
Niet iedereen heeft een goede relatie met zijn baas. Daarom, erg belangrijk om weten … Welke vijf redenen wijzen erop dat de baas jou eigenlijk haat?
Amerikaanse onderzoekers zijn aan de hand van een analyse van de National Health Interview Survey nagegaan welke werknemers het meest kunnen slapen ...
Iedere dag spoken er wel duizenden verschillende gedachten door je hoofd. Je kan het vergelijken met een mp3-speler of radio in je hoofd, die op een bepaalde zender is ingesteld. Maar heb je er al eens bij stilgestaan op welke zender je precies bent afgestemd? Wat voor soort gedachten je hebt?
Het is goed om een jobaanbod niet direct te aanvaarden, en eerst een paar vragen te stellen zodat je geen kat in een zak koopt. Waarom? Hierom ...
In 2004 publiceerde Patricia Ceysens, toenmalig Vlaams minister, het boek E-mama. Daarin brak ze een lans voor het werken van thuis uit ...
Zowat de helft van kmo-bestuurders gaat gebukt onder zware stress door de crisis. Eén op de drie is zelfs bang om de crisis niet te overleven. Zo blijkt ...
In alle (eerste) contacten is je visuele boodschap enorm belangrijk. Carrièrecoach Heidi Deblaere geeft tips voor een succesvolle presentatie van jezelf!
We vroegen aan inventarisator en wetenschappelijk medewerker in een museum Thomas Matei (30) uit Heverlee hoeveel hij verdient …
Je kan je collega’s wel degelijk laten doen wat jij wil. Een glimlach, instemmend knikken, een koekje, ... Zoals bij honden: een beloning werkt altijd!
Werkgevers schatten de huidige crisis rooskleuriger in dan werknemers. Dat blijkt uit een online onderzoek van het Nederlandse ISBW Opleiding & Training.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu