Slechts 1 op 3 werknemers heeft toegang tot sociale media
Terwijl mensen in hun privéleven digitale toepassingen als normaal zijn gaan beschouwen, blijkt de digitalisering op de werkvloer heel wat minder evident.
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Terwijl mensen in hun privéleven digitale toepassingen als normaal zijn gaan beschouwen, blijkt de digitalisering op de werkvloer heel wat minder evident.
Bij de zoektocht naar de ideale kandidaat voor een job houden werkgevers rekening met een aantal eigenschappen. Hoe ziet de perfecte sollicitant eruit?
De grote bazen van Britse topbedrijven verdienden al op de eerste maandag van het nieuwe jaar meer dan het gemiddelde jaarsalaris in Groot-Brittannië.
Als er iets is waar mensen maar moeilijk genoeg van krijgen, is het wel geld. Dat is nu ook bewezen door onderzoek.
Het eenheidsstatuut maakt sinds begin 2014 komaf met het verschil tussen arbeiders en bedienden. “Een stap in de goede richting, maar we zijn er nog niet.”
In Duitsland werken vakbonden en wetgevers samen aan een wet die het recht op onbereikbaarheid garandeert. Jawel, je leest het goed ...
Kantoorplakkers, die veel overuren presteren, zijn in de praktijk veel minder productief omdat zij zich te weinig bezighouden met persoonlijke zaken.
Om weer controle over je werk te krijgen is het cruciaal om keuzes te maken. De EFFECT- methode van Time Management Company helpt je hierbij ...
Het gemiddeld aantal verstuurde e-mails per dag wordt geschat op 294 miljard. Het is dus geen wonder dat er heel wat e-mailverslaafden rondlopen ...
Hoe kunnen organisaties er baat bij hebben hun medewerkers van op afstand aan te sturen? Virtuele teams en thuiswerken zijn 'in', maar wat zijn de nadelen?
Werknemers in Manhattan beschouwen het toilet als een rustige plek om bepaalde zaken af te werken. Maar liefst 13 procent voert er regelmatig taken uit.
Nadat de CEO van Yahoo! Marissa Mayer vorig jaar bekendmaakte dat ze het thuiswerken aan banden zou leggen, volgen steeds meer CEO’s haar voorbeeld.
Ambitieuze workaholics die ook na het einde van de werkdag nog met hun job bezig zijn, lopen een groot risico om verslaafd te geraken aan het internet.
De nieuwe wet op het eenheidsstatuut vertoont lacunes. “De berekening van de opzegtermijnen is niet duidelijk”, zegt advocaat Bart Vanschoebeke.
Uit onderzoek blijkt dat steeds meer werknemers sociale media inschakelen voor hun professionele ontwikkeling. Dat aantal zal zelfs nog toenemen.
Veel werknemers worden in een managementfunctie geduwd zonder enige voorbereiding. Dat er dan fouten worden gemaakt, is onvermijdelijk. De meest gemaakte?
Bijna twee derde (64 procent) van de freelancers verwacht in 2014 meer te verdienen dan in 2013, 9 procent verwacht minder en 27 procent evenveel ...
Voor vele werkzoekenden is de concurrentie tijdens het solliciteren bikkelhard. Succesvolle sollicitanten onderscheiden zich van de rest door ...
Werkplekaanbieder Regus vroeg aan 250 Belgische kantoorwerkers wat hen het meest stoort. Onder meer afspraken niet nakomen behoort tot de ergernissen.
Voortbouwend op de resultaten van 2013 gaat Synergie Belgium nv in 2014 voor een verdere omzetgroei van 10%, oftewel een omzetdoel van 176 miljoen.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu