Zeg geen ‘dutje’ tegen een ‘powernap’
Stoere vrachtwagenchauffeurs en keiharde topmanagers doen niet aan dutjes. Dutjes zijn voor doetjes. Powernaps daarentegen … Hoe effectief zijn ze écht?
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Stoere vrachtwagenchauffeurs en keiharde topmanagers doen niet aan dutjes. Dutjes zijn voor doetjes. Powernaps daarentegen … Hoe effectief zijn ze écht?
Of de Wet ter bestrijding van de loonkloof tussen mannen en vrouwen ooit effect zal hebben? We vroegen het arbeidsmarktdeskundige Jan Denys.
Xylos wil dat werknemers snoeien in hun overvolle inbox. De eerste mailbox die het ict-bedrijf binnenstebuiten keerde, was die van de eigen directeur.
De productiviteit van een gemiddelde werknemer daalt met 8 procent door een gebrek aan kennis over of technische problemen met computers.
De arbeidsduur die je bent overeengekomen met jouw werkgever maakt een essentieel onderdeel uit van de arbeidsovereenkomst. Wijzigingen kunnen niet zomaar.
Misschien erger je je wel eens aan de Google-generatie op kantoor, maar de nieuwe lichting werknemers is niet van plan om kleurloos te blijven!
Volgens een onderzoek van BVN missen Vlamingen en Nederlanders die in het buitenland verblijven, hun nationale gerechten meer dan hun eigen familie …
Je verantwoordelijk voelen op het werk is een heel goede eigenschap. “Maar een té groot verantwoordelijkheidsgevoel kan je ziek maken”, aldus onze stress en burn-outexpert.
Mensen met veel ambitie mogen dan een grotere kans hebben op een mooie carrière en een hoog loon, ze leiden niet noodzakelijk een succesvoller leven!
Hoewel internet en (mobiele) telefonie aan belang blijven winnen, is persoonlijk contact tussen collega’s voor veel werknemers nog steeds essentieel.
Een baan aan de top, wie droomt er niet van? Maar hoeveel manoeuvreerruimte is er tussen ‘I made it!’ en ‘It’s lonely at the top?’ Jobat vond het antwoord.
Zo nu en dan heb je een journalist nodig om je scherp te houden. Deze week werd ik opgebeld met de vraag wat ik vond van Susan Cain’s boek Quiet. Paniek!
Adolf Hitler was een charmante man, buitengewoon vriendelijk en de perfecte werkgever. Dat zegt zijn voormalige dienstbode Rosa Miterer.
Met onze non-verbale communicatie zeggen we vaak nog meer dan met woorden. Vandaar: deze 5 manieren van lichaamstaal én hoe je overkomt bij anderen.
Blaffende honden bijten niet. Maar ze verdienen wél meer geld, als je de lijn doortrekt naar managers, zo blijkt uit onderzoek ...
Wat als we steeds alles wat we denken tegen onze baas zouden zeggen? Een goed idee, of toch maar beter niet?
Een begripvolle en ondersteunende levenspartner kan hoge stressniveaus helpen opvangen en afzwakken, zo blijkt uit onderzoek van Florida State University.
Bijna 3 op de 4 werknemers piekert regelmatig over het werk buiten werktijd. 87 procent zegt in zijn vrije tijd met zijn gedachten bij het werk te zijn.
Een Zweeds ziekenhuis is op zoek naar verpleegsters die zo ‘hot en hip’ zijn dat ze in een televisieserie zouden kunnen meespelen.
Wanneer je met pensioen gaat, krijg je het bijeengespaarde kapitaal uitbetaald. Maar wist je ook de 6 volgende zaken al over je bedrijfspensioen?
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu