Open werkvloer leidt tot meer stress
Het kan er op een open werkvloer soms behoorlijk lawaaierig aan toe gaan. En dat leidt bij werknemers vaak tot stress en een verminderde productiviteit.
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Het kan er op een open werkvloer soms behoorlijk lawaaierig aan toe gaan. En dat leidt bij werknemers vaak tot stress en een verminderde productiviteit.
Vaak durven mensen, omwille van verschillende redenen, niet de overstap wagen naar een nieuwe job. De 10 slechtste excuses op een rij …
Uit een survey blijkt dat medewerkers op de HR-afdeling van een bedrijf het meest geneigd zijn om op kantoor over hun persoonlijk leven te praten.
Een nieuwe grote klant die binnengehaald wordt of een project dat succesvol afgehandeld wordt, daar klinken we op. Maar niet alleen successen, ook mislukkingen en fouten zouden gevierd moeten worden.
Veel vakantie én weinig werk, wie wil dat niet? Maar er komt heus meer bij kijken bij het beroep van leerkracht dan je denkt. Zoals?
Op basis van een analyse suggereren onderzoekers dat de gemiddelde manager 1,75 keer waardevoller is op vlak van productiviteit dan de gemiddelde werknemer.
Sinds 1 september moet een werknemer minstens 5 jaar aan de slag zijn, waarvan 2 jaar bij de huidige werkgever, vooraleer hij recht heeft op tijdskrediet.
Kan je een pas ondertekende contract zomaar verbreken? Of niet? We vroegen het aan Iris Tolpe, manager Legal Department - Information Knowhow bij Securex.
“Ik zou er niet opnieuw aan willen beginnen. Maar ik zou er ook niets aan willen veranderen”, aldus Frederik Anseel, professor organisatiepsychologie UGent.
Niets zo demotiverend als een werkplek waar een ontzettend slechte sfeer in de lucht hangt. Aan de hand van deze tips maak je komaf met al die negativiteit!
Het eerste uur dat je op kantoor doorbrengt, is belangrijker dan je denkt. Deze 5 tips kunnen helpen om het beste uit het begin van je werkdag te halen.
We vroegen aan Danny Steensels (50) uit Walem, postbode in Mechelen, hoeveel hij maandelijks netto verdient …
Bedrijven met minstens één vrouw in de raad van bestuur presteren de laatste jaren beter dan ondernemingen waar uitsluitend mannen aan de top staan.
Een van de meest bizarre jobs ter wereld is ongetwijfeld het beroep van de Amerikaanse Staycy McConnell. Zij zwemt dagelijks als ‘professionele zeemeermin’.
Uit een onderzoek van Schaumberg en Flynn blijkt dat individuen die de neiging hebben om gemakkelijk schuldgevoelens te ontwikkelen, betere leiders zijn.
Het zijn vaak de minst aardige mensen die een promotie in de wacht slepen en aan de top geraken. Waarom geraken de onsympathiekste mensen sneller hogerop?
De Zweedse multinational Atlas Copco coacht met het Female Mentorship Program vrouwelijke high potentials op weg naar de top.Een gesprek over het programma.
Een goed opgebouwd netwerk ligt vaak aan de basis van een mooie carrière. Helaas is niet iedereen gezegend met netwerktalent. Welke fouten worden gemaakt?
In 2006 besloot Matt Kepnes na een trip naar Thailand zijn leven om te gooien. Hij startte een reisblog, waarmee hij maandelijks zo’n 7.200 euro verdient!
Thuiswerken brengt voor vele werknemers voordelen met zich mee. Toch kan het soms ook schadelijk zijn voor je carrière als je niet altijd op het werk bent.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu