19 moeilijke dingen die je moet doen voor succes
Volgens business-strateeg en populaire spreker Dan Waldschmidt moet je je focussen op de volgende 19 vervelende zaken om succesvol te kunnen zijn …
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Volgens business-strateeg en populaire spreker Dan Waldschmidt moet je je focussen op de volgende 19 vervelende zaken om succesvol te kunnen zijn …
Soms is een sollicitatiegesprek zoals een loterij. Er spelen ook andere factoren naast je competenties mee die je je nauwelijks kan inbeelden ...
Het loont om de baas te zijn, en niet enkel omwille van het loon. Bazen zien veel zaken rooskleuriger in dan ‘gewone’ werknemers: hun privéleven, job ...
Mensen die alleen in hun hoofd plannen, verliezen op een bepaald moment het overzicht en falen vaak in hun opdracht. Daarom is er de GTD-methode!
Nu de loonmatiging reguliere loonopslag vaak onmogelijk maakt, gaan bedrijven op zoek naar creatieve oplossingen. Individueel verlonen is een oplossing ...
Na acht jaar zei Sigrid Van Rompaey haar job als zelfstandig projectontwikkelaar vaarwel. Het was tijd om haar passie voor interieurvormgeving na te jagen.
Als je A zegt, en je gezicht straalt B uit, dan heb je een probleem. Maar hoe kan je achterhalen wat je gezicht uitstraalt?
Terwijl mensen in hun privéleven digitale toepassingen als normaal zijn gaan beschouwen, blijkt de digitalisering op de werkvloer heel wat minder evident.
Bij de zoektocht naar de ideale kandidaat voor een job houden werkgevers rekening met een aantal eigenschappen. Hoe ziet de perfecte sollicitant eruit?
De grote bazen van Britse topbedrijven verdienden al op de eerste maandag van het nieuwe jaar meer dan het gemiddelde jaarsalaris in Groot-Brittannië.
Als er iets is waar mensen maar moeilijk genoeg van krijgen, is het wel geld. Dat is nu ook bewezen door onderzoek.
Het eenheidsstatuut maakt sinds begin 2014 komaf met het verschil tussen arbeiders en bedienden. “Een stap in de goede richting, maar we zijn er nog niet.”
In Duitsland werken vakbonden en wetgevers samen aan een wet die het recht op onbereikbaarheid garandeert. Jawel, je leest het goed ...
Kantoorplakkers, die veel overuren presteren, zijn in de praktijk veel minder productief omdat zij zich te weinig bezighouden met persoonlijke zaken.
Om weer controle over je werk te krijgen is het cruciaal om keuzes te maken. De EFFECT- methode van Time Management Company helpt je hierbij ...
Het gemiddeld aantal verstuurde e-mails per dag wordt geschat op 294 miljard. Het is dus geen wonder dat er heel wat e-mailverslaafden rondlopen ...
Hoe kunnen organisaties er baat bij hebben hun medewerkers van op afstand aan te sturen? Virtuele teams en thuiswerken zijn 'in', maar wat zijn de nadelen?
Werknemers in Manhattan beschouwen het toilet als een rustige plek om bepaalde zaken af te werken. Maar liefst 13 procent voert er regelmatig taken uit.
Nadat de CEO van Yahoo! Marissa Mayer vorig jaar bekendmaakte dat ze het thuiswerken aan banden zou leggen, volgen steeds meer CEO’s haar voorbeeld.
Ambitieuze workaholics die ook na het einde van de werkdag nog met hun job bezig zijn, lopen een groot risico om verslaafd te geraken aan het internet.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu