5 vragen die je moet stellen bij ontslag
Ontslagen worden is geen lachertje. Probeer het niet als een persoonlijk falen te zien en blaas geen bruggen op met je ex-werkgever. Let ook hier op...
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Ontslagen worden is geen lachertje. Probeer het niet als een persoonlijk falen te zien en blaas geen bruggen op met je ex-werkgever. Let ook hier op...
Ben je geen koukleum, spreek je vloeiend Fins en hou je van een buitenlands avontuur? Dan zijn deze jobs je op het lijf geschreven.
Sollicitatiegesprekken kunnen ongemakkelijk zijn, bijvoorbeeld als er pittige vragen worden gesteld. Maar met de nodige handigheid kan je ze ontwijken...
Je goed in je vel voelen op het werk begint vaak bij de omgeving. Een inspirerende werkplek kan het humeur en de productiviteit een aardige boost geven.
Wordt de ene na de andere collega ziek op kantoor? Misschien ligt het wel aan de omgeving. Ken jij de bacteriebroeihaarden in je kantoor?
“Door de schooluren en de files kom ik bijna elke ochtend te laat op het werk. Welke sancties kan mijn werkgever mij hiervoor geven?”
Meer en meer werkgevers stimuleren hun personeel om mindfulness trainingen te volgen. Maar werkt het ook echt in een werkomgeving?
In zijn boek geeft auteur en professor psychologie Kevin Dutton een overzicht van de 10 beroepen waarin de meeste alsook de minste psychopaten voorkomen.
Een carrière in de privésector inruilen voor een loopbaan in het onderwijs. Je ziet het steeds vaker. Wat is de drijfveer van mensen die deze stap zetten?
In zijn succesvolle boek 100 dingen die succesvolle mensen doen verzamelt auteur Nigel Cumberland honderd actiepunten om slim te werken en prettig te leven.
Verre reizen maken, het staat bovenaan menig bucketlist. Deze 11 tips zorgen ervoor dat alle dromers nu daadwerkelijk hun valies mogen beginnen maken.
Ga je tijdens je lunchpauze lopen of fietsen? In Scandinavië krijg je daarvoor extra vrije tijd. Hoe meer je sport, hoe meer verlofdagen je krijgt.
Mama worden kan je leven helemaal overhoop zetten. Er verandert heel wat in je leven. Zorg er dus voor dat je op alle vlakken in je leven terug aardt. Hoe?
Volgens Nicole Williams, Connection Director bij LinkedIn, hangt de zoektocht naar de ideale partner nauw samen met die naar de ideale job. 15 tips!
Waar vrouwen en mannen samenkomen, kan al snel spanning en liefde in de lucht hangen. Dus ook op de werkvloer. Denk jij dat je collega verliefd op je is?
Als werknemers te laat aankomen op hun werk, dan houden ze meestal de echte reden verborgen.Welke zijn de meest gebruikte en slechtste excuses?
Pendel je dagelijks met het openbaar vervoer naar je werk? Wees dan op je hoede voor aantikkende oververmoeidheid en een mogelijke burn-out!
Ryan mag élke dag pakjes opendoen. Dat brengt hem heel wat geld op. Deze kleuter hoeft zich alvast geen financiële zorgen meer te maken.
Chief Happiness Officer prijkt er op het naamkaartje van Anouck Ponsard. Haar job bij het evenementenkantoor To The Point Events is heel simpel...
Een e-mailvrije dag is het nieuwe statussymbool. De Britse uitvinder James Dyson zegt op een doorsnee dag niet meer dan zes e-mailberichten te lezen.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu