Wat mag een parlementslid allemaal cumuleren?
Een parlementslid kan naast zijn functie als volksvertegenwoordiger nog andere activiteiten (willen) uitoefenen. Toch kan niet alles. Wat (niet) mag?
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Een parlementslid kan naast zijn functie als volksvertegenwoordiger nog andere activiteiten (willen) uitoefenen. Toch kan niet alles. Wat (niet) mag?
Uit een rondvraag van het onderzoeksbureau Effectory blijkt dat werknemers onvoldoende op de hoogte zijn van de bezigheden van hun directie.
De apartheid is inmiddels afgeschaft, maar racisme en discriminatie zijn nog niet verdwenen. Onze huidskleur blijft relevant. Ook op de werkvloer.
Lui, verwend, egoïstisch: de jeugd van tegenwoordig staat niet bij iedereen hoog aangeschreven. Sociaal pedagoog Bert Smits neemt hun verdediging op zich.
Wie thuiskomt van een stressvolle dag op het werk, heeft ’s avonds geen zin meer in seks, blijkt uit een bevraging van de Franse radiozender France Info ...
Je werk verliezen is nooit plezant. Maar je kan het ook omkeren en er een opportuniteit van maken. Er zijn ook positieve kanten verbonden aan een ontslag!
Mannelijke Japanse managers zijn meer met hun job bezig dan met hun gezondheid waardoor ze gemiddeld minder lang leven dan andere mannelijke werknemers.
Stoere vrachtwagenchauffeurs en keiharde topmanagers doen niet aan dutjes. Dutjes zijn voor doetjes. Powernaps daarentegen … Hoe effectief zijn ze écht?
Of de Wet ter bestrijding van de loonkloof tussen mannen en vrouwen ooit effect zal hebben? We vroegen het arbeidsmarktdeskundige Jan Denys.
Xylos wil dat werknemers snoeien in hun overvolle inbox. De eerste mailbox die het ict-bedrijf binnenstebuiten keerde, was die van de eigen directeur.
De productiviteit van een gemiddelde werknemer daalt met 8 procent door een gebrek aan kennis over of technische problemen met computers.
De arbeidsduur die je bent overeengekomen met jouw werkgever maakt een essentieel onderdeel uit van de arbeidsovereenkomst. Wijzigingen kunnen niet zomaar.
Misschien erger je je wel eens aan de Google-generatie op kantoor, maar de nieuwe lichting werknemers is niet van plan om kleurloos te blijven!
Volgens een onderzoek van BVN missen Vlamingen en Nederlanders die in het buitenland verblijven, hun nationale gerechten meer dan hun eigen familie …
Je verantwoordelijk voelen op het werk is een heel goede eigenschap. “Maar een té groot verantwoordelijkheidsgevoel kan je ziek maken”, aldus onze stress en burn-outexpert.
Mensen met veel ambitie mogen dan een grotere kans hebben op een mooie carrière en een hoog loon, ze leiden niet noodzakelijk een succesvoller leven!
Hoewel internet en (mobiele) telefonie aan belang blijven winnen, is persoonlijk contact tussen collega’s voor veel werknemers nog steeds essentieel.
Een baan aan de top, wie droomt er niet van? Maar hoeveel manoeuvreerruimte is er tussen ‘I made it!’ en ‘It’s lonely at the top?’ Jobat vond het antwoord.
Zo nu en dan heb je een journalist nodig om je scherp te houden. Deze week werd ik opgebeld met de vraag wat ik vond van Susan Cain’s boek Quiet. Paniek!
Adolf Hitler was een charmante man, buitengewoon vriendelijk en de perfecte werkgever. Dat zegt zijn voormalige dienstbode Rosa Miterer.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu