Wanneer is een actieplan voor 45-plussers verplicht?
Een nieuwe cao verplicht sommige bedrijven om vanaf 1/1/2013 over een werkgelegenheidsplan voor oudere werknemers te beschikken. Stijn Demeestere legt uit.
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Een nieuwe cao verplicht sommige bedrijven om vanaf 1/1/2013 over een werkgelegenheidsplan voor oudere werknemers te beschikken. Stijn Demeestere legt uit.
Het gaat niet goed met de aandelen van Facebook. Sinds zijn beursgang is de sociale netwerksite 41 miljard euro aan marktwaarde verloren. De schuldige?
Ons land moest door de Europese vakantierichtlijn zijn wetgeving aanpassen. Maar de Europese vakantie is lang niet zo interessant als eerst voorgesteld.
Ben je iemand die nogal graag praat, overloop dan best eens de volgende vijf tips die kunnen helpen om te zwijgen tijdens belangrijke vergaderingen.
“In plaats van te krimpen stijgt de beroepsbevolking tussen 2011 en 2017 met maar liefst 262.000 personen” (Jan Denys, arbeidsmarktdeskundige Randstad)
Herken de foute signalen die je met je lichaam kan geven, zodat je in de toekomst wél de juiste (lichaams)indruk geeft.
De Amerikaan Jacob D’Aniello, medeoprichter en CEO van DoodyCalls, verdient zijn brood op een opmerkelijke manier. Hij ruimt tegen betaling hondenpoep op ..
Het kan er op een open werkvloer soms behoorlijk lawaaierig aan toe gaan. En dat leidt bij werknemers vaak tot stress en een verminderde productiviteit.
Vaak durven mensen, omwille van verschillende redenen, niet de overstap wagen naar een nieuwe job. De 10 slechtste excuses op een rij …
Uit een survey blijkt dat medewerkers op de HR-afdeling van een bedrijf het meest geneigd zijn om op kantoor over hun persoonlijk leven te praten.
Een nieuwe grote klant die binnengehaald wordt of een project dat succesvol afgehandeld wordt, daar klinken we op. Maar niet alleen successen, ook mislukkingen en fouten zouden gevierd moeten worden.
Veel vakantie én weinig werk, wie wil dat niet? Maar er komt heus meer bij kijken bij het beroep van leerkracht dan je denkt. Zoals?
Op basis van een analyse suggereren onderzoekers dat de gemiddelde manager 1,75 keer waardevoller is op vlak van productiviteit dan de gemiddelde werknemer.
Sinds 1 september moet een werknemer minstens 5 jaar aan de slag zijn, waarvan 2 jaar bij de huidige werkgever, vooraleer hij recht heeft op tijdskrediet.
Kan je een pas ondertekende contract zomaar verbreken? Of niet? We vroegen het aan Iris Tolpe, manager Legal Department - Information Knowhow bij Securex.
“Ik zou er niet opnieuw aan willen beginnen. Maar ik zou er ook niets aan willen veranderen”, aldus Frederik Anseel, professor organisatiepsychologie UGent.
Niets zo demotiverend als een werkplek waar een ontzettend slechte sfeer in de lucht hangt. Aan de hand van deze tips maak je komaf met al die negativiteit!
Het eerste uur dat je op kantoor doorbrengt, is belangrijker dan je denkt. Deze 5 tips kunnen helpen om het beste uit het begin van je werkdag te halen.
We vroegen aan Danny Steensels (50) uit Walem, postbode in Mechelen, hoeveel hij maandelijks netto verdient …
Bedrijven met minstens één vrouw in de raad van bestuur presteren de laatste jaren beter dan ondernemingen waar uitsluitend mannen aan de top staan.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu