Rommel stimuleert creativiteit
Wetenschappers van de Universiteit van Minnesota hebben aangetoond dat een rommelige omgeving goed is voor de creativiteit en nieuwe ideeën stimuleert.
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Wetenschappers van de Universiteit van Minnesota hebben aangetoond dat een rommelige omgeving goed is voor de creativiteit en nieuwe ideeën stimuleert.
Uit onderzoek blijkt dat de helft van de werknemers die hun werkgever in de afgelopen 12 maanden verlaten hebben, bedrijfsinformatie heeft meegenomen.
In plaats van op het werk te dagdromen over zaken die nooit zullen gebeuren, kan je die tijd beter gebruiken om gelukkiger te worden. Enkele simpele tips!
Twijfelt je werkgever aan je ziek zijn, dan kan hij/zij via alle middelen trachten te bewijzen dat je doet alsof. Maar wat dan met je gewaarborgd loon?
We vroegen treinbestuurder Dries Verhauwaert (32) uit Heule hoeveel hij netto per maand verdient…
Heb jij te maken met een 'Queen Bee' op je werk? Herken deze 'bitchy' collega op tijd aan de hand van de volgende beschrijving ...
Loop je soms te balen omdat je taken moet uitvoeren die je liever niet wil doen? Denk eens aan de volgende jobs en besef dat je het nog niet zo slecht hebt.
Assertief zijn betekent opkomen voor jezelf zonder de gevoelens en de belangen van een ander uit het oog te verliezen. En dat kan je leren.
Wie dacht dat enkel werk stresserend en vakantie puur ontspannend is, heeft het grondig mis. Vakantiestress bestaat! Hoe kan je dit type stress voorkomen?
De weg naar succes begint bij jezelf. Door je ‘mindset’ in de juiste richting te sturen, voorkom je tegen je eigen hindernissen aan te botsen ...
We vroegen ambtenaar Lars Hegemann (40) uit Kessel-Lo hoeveel hij netto per maand verdient bij de Vlaamse Overheid ...
60,5 miljoen euro krijgen om vier jaar lang te blijven werken waar je nu bent. Lijkt het je wat? Het is de realiteit voor David Karp, oprichter van Tumblr.
HR-professionals hebben het moeilijk om met nieuwe ontwikkelingen, technologieën en de toenemende complexiteit van verschillende soorten data om te gaan ...
Tijd is een waardevol goed, dus je springt er best zo doordacht mogelijk mee om. Wat zijn nu precies de geheimen achter doeltreffend tijdmanagement?
Hoewel generatie Y 'anders' is dan voorgaande generaties, betekent dit niet dat ze minder betrokken is. Enkele verkeerde veronderstellingen rechtgezet.
App-gebruikers zijn volgens marktonderzoekbureau Multiscope onder te verdelen in zes verschillende groepen. Welk type ben jij?
Een gemorste koffie, een regenbui of een onoplettendheid op het toilet. Voor je het weet, gaat je gsm kapot. Hoe kan je waterschade toch herstellen?
Er zijn maar weinigen die hun carrière tot in de puntjes hebben uitgestippeld en hieraan vasthouden. Dat is normaal. En wel om de volgende redenen …
Een werknemer zal sneller lachen met de moppen van z’n baas. Wanneer en hoeveel een manager zelf lacht, wordt bepaald door zijn relatie met medewerkers.
Iedereen is uniek, en toch glijden we zo dikwijls af naar middelmatigheid. Nochtans is opvallen en succesvol zijn niet zo moeilijk: wees gewoon jezelf.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu