500 jaar evolutie van het cv
Een overzicht van de evolutie van het cv dat geleidelijk aan uitgroeide tot een van de belangrijkste onderdelen van het sollicitatieproces.
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Een overzicht van de evolutie van het cv dat geleidelijk aan uitgroeide tot een van de belangrijkste onderdelen van het sollicitatieproces.
Als je niet kan delegeren, dan is een leidersrol niet voor jou weggelegd. Om het te schoppen tot leidinggevende moet je een nieuwe 'ik' creëren.
Verscheidene studies aan dat stoppen met werken niet noodzakelijk goed is voor je gezondheid. De redenen?
Een alternatieve aanpak om een job in de wacht te slepen kan ervoor zorgen dat jij gekozen wordt uit die grote groep sollicitanten.
Een onderzoek bij 2.500 Britse kantoorwerkers toont aan dat 94 procent bij voorkeur via e-mail communiceert in plaats van te telefoneren.
Volgens de Amerikaanse klinisch psycholoog Meg Jay bestaan er enkele carrièremythes over de eerste werkjaren die niet altijd correct zijn.
Oudere werknemers zijn net zo productief als hun jongere collega's. Dat blijkt uit een nieuwe studie in opdracht van een Britse liefdadigheidsorganisatie.
Stress- en burn-outklachten dwingen je tot verandering, want je zit in de knoop. Dit kan angst opleveren, maar je kan er ook je voordeel uithalen.
Het eenheidsstatuut voor arbeiders en bedienden gaat voorbij aan een veel grotere discrepantie: die tussen statutair en contractueel overheidspersoneel.
De stijgende pensioenlasten brengen steden en gemeenten in financieel nauwe schoenen. Heel wat besturen plannen besparingen. De impact op het personeel?
Onderhandelingen over belangrijke aanpassingen aan het arbeidsrecht gaan vaak voorbij aan de impact op de overheidssector.
Het geheim van een goed gesprek? Luisteren. Maar naast goed kunnen luisteren bestaan er nog enkele andere nuttige regels voor een vlotte conversatie.
We vroegen Eefje Bosmans (33) uit Kessel-Lo hoeveel zij als verantwoordelijke zakelijke leiding van Braakland/ZheBilding in Leuven verdient ...
In plaats van één, komen er vanaf 1 januari 2014 drie situaties waarin een werkgever kan weigeren het gewaarborgd loon van een zieke werknemer te betalen.
Op zoek naar je eerste job? Deze vier tips zetten je op weg om een mooie carrièrestart te maken en - wie weet - de job van je leven in de wacht te slepen.
Goed kunnen samenwerken met je collega’s is een van de belangrijkste factoren die bepaalt of je met plezier gaat werken. 8 tips voor een betere samenwerking
Werknemers werken harder wanneer ze een loonsverhoging krijgen die gepresenteerd wordt als een geschenk. Dat blijkt uit onderzoek van Harvard.
Neem jij makkelijk spanningen over? Vind je de wereld soms overweldigend? Dan is de kans groot dat je hoogsensitief bent. Ontdek je krachten!
Consultancybedrijf AE werft acht à tien pas afgestudeerden per jaar aan. Om die te vinden, voert het bedrijf sollicitatiegesprekken met 150 kandidaten.
Om je job goed te doen en je werkgever graag te zien, is er heel wat meer nodig dan een goed loon. Dat blijkt uit de Reward Barometer van PwC en ISW Limits.
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu