Relaxen is NIET de juiste invulling van je weekend
Je kent het gevoel op maandag wel: je hebt geen zin, lijkt nog moe en helemaal niet opgeladen voor een nieuwe werkweek. Wat is het probleem?
Zijn er recente veranderingen in de arbeidswetgeving? Wat zijn de nieuwste tips & tricks om je carrière een boost te geven, een nieuwe job te scoren of de sfeer op je werk te verbeteren? Hoe zorg je zelf voor het perfecte evenwicht tussen werk en je privé? En hoeveel verdient iemand in een welbepaalde functie?
Op onze actualiteitspagina proberen wij zo goed mogelijk in te spelen op de laatste nieuwtjes in de arbeidswereld en je optimaal te informeren.
Je kent het gevoel op maandag wel: je hebt geen zin, lijkt nog moe en helemaal niet opgeladen voor een nieuwe werkweek. Wat is het probleem?
Weet je niet goed hoe je je moet gedragen tijdens een zakendiner? De regels van de etiquette gaan ook op tijdens zakenafspraken.
Beantwoordt jouw job niet aan je verwachtingen of kun je maar moeilijk dat ei kwijt op het werk? Hierbij zes praktische tips om je job boeiend te houden.
E-mail is gemakkelijk, snel en efficiënt. Soms toch.
Links over rechts en dan weer rechts over links, je moet het maar weten. Met dit stappenplan, kom je perfect voor de dag.
Je baas komt geregeld op het laatste moment met extra taken op de proppen. Je durft geen “nee” zeggen en ergert je aan zijn onredelijke eisen. Herkenbaar?
Daar zijn enkele redenen voor, zo blijkt. De bijzonderste is weliswaar dat Nederlandse werknemers het meest zichzelf kunnen zijn op de werkvloer.
Het dragen van de juiste kleding is een belangrijk onderdeel van een sollicitatiegesprek. Daarom: volgende tips van Robin Hendriks (Schulte).
Je niet laten overweldigen door al het werk dat gedaan moet worden en de soms zware beslissingen die op korte tijd genomen moeten worden, is een kunst.
Ondanks de voordelen zijn veel werkgevers geen voorstander van thuiswerkende werknemers. Wat doen werknemers dan écht wanneer ze van thuis uit werken?
Of je nu op zoek bent naar een job of niet, het is belangrijk om je CV up-to-date te houden.
Richard Branson dankt zijn succes onder andere aan zijn eigen manier van werken. En ook wat rekruteren betreft, heeft de Virgin-topman zijn eigen methodes.
Technologie staat niet stil. In tegendeel zelfs: ze ontwikkelt zich steeds sneller, waardoor ze onze manier van leven steeds radicaler verandert.
Bedrijven doen er goed aan om te investeren in talentmanagement. Veel bedrijven hebben het moeilijk om de juiste persoon op de juiste plaats te krijgen.
Nam je als kind steevast de middenplek op de achterbank in, dan zou je volgens Skoda wel eens op de goede weg naar succes kunnen zijn.
Onder agressie op de werkvloer verstaan we alle incidenten waarbij werknemers beledigd, bedreigd of aangevallen worden. En dat komt meer voor dan je denkt!
Reis je de wereld rond voor je werk? In het digitale tijdperk is je smartphone je beste vriend. Deze tien apps mag je zeker niet missen.
Wie wil er nu niet geliefd worden door z’n baas? Dat hangt af van hoe je het aanpakt. Deze zeven manier maken van jou een onmisbare werknemer.
In de Verenigde Staten is het al redelijk ingeburgerd, maar ook in ons land neemt het gebruik van video bij rekrutering toe.
"If you can’t feed a team with two pizzas, it’s too large." Het is de uitspraak van de bekende Amazon-baas Jeff Bezos ...
Go for happy Magazine, hét magazine voor wie streeft naar geluk en groei op de werkvloer.
Lees nu