Beter samenwerken met je collega's: 8 tips
Goed kunnen samenwerken met je collega’s is een van de belangrijkste factoren die bepaalt of je met plezier gaat werken. 8 tips voor een betere samenwerking
Onderzoekers Michael J. Tews (Penn State), John Michel (Loyola University of Maryland) en Kathryn Stafford (Ohio State University) bevroegen 195 Amerikaanse werknemers werkzaam in de horeca. Er werd onder meer nagegaan hoeveel plezier de ondervraagden hebben op het werk en of de eigen manager zo'n aangename, plezierige werkomgeving ondersteunt. Nadien vergeleken de onderzoekers de antwoorden met de algemene prestaties en het personeelsverloop.
Het onderzoek leverde drie belangrijke bevindingen op:
"Voor jonge werknemers is een manager die pret op het werk ondersteunt, belangrijk omdat plezier leidt tot het ontstaan van vriendschappen. Naarmate men ouder en volwassener wordt, verliezen vriendschappen op het werk aan belang, onder meer omdat familie een steeds groter rol zal beginnen spelen."
"Op een werkplek waar de manager plezier aanmoedigt én amusante activiteiten worden georganiseerd, wordt de daling in productiviteit door de manager tenietgedaan dankzij de stijging in productiviteit door de leuke activiteiten. In dit scenario zal je dan ook het minste personeelsverloop terugvinden", besluit Tews.
"Plezier kan werken, maar het is geen wondermiddel. Werkgevers moeten echt nadenken wat ze hiermee willen bereiken en moeten ook stilstaan of het past bij de eigenschappen van hun werknemers."
(nm) – Bron: News.psu.ed
11 december 2013Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Goed kunnen samenwerken met je collega’s is een van de belangrijkste factoren die bepaalt of je met plezier gaat werken. 8 tips voor een betere samenwerking
We moeten met z’n allen langer werken. Maar hoe doen we dat, zonder op ons 45ste al reikhalzend uit te kijken naar ons pensioen?
Twee op de drie werknemers vinden het vieren van successen op kantoor een belangrijke gewoonte. Dat blijkt uit onderzoek van Unique.
Wanneer werknemers mogen kiezen met wie ze samenwerken, geven ze steevast de voorkeur aan 'de sympathieke ster' of 'sympathieke dwaas' onder hun collega's.
Vergeet cash, bankrekeningen of crypto. Er zijn twee soorten geld: gelukkig en ongelukkig geld.
Stress: de ene kan er goed mee overweg, de andere net iets minder. Deze 8 tips helpen je om jezelf beter te wapenen!
Inge is thuisverpleegkundige bij het Wit-Gele Kruis: “We kunnen ons voor 100 procent op de zorg focussen”
De Lijn biedt ál haar medewerkers boeiende doorgroeimogelijkheden aan, ongeacht de functie en voorgeschiedenis. Zo ondervonden ook enthousiaste De Lijn-krachten Yves, Sara en Hicham aan den lijve.
Weet jij hoe je een receptionist(e) wordt? Wat een receptionist(e) precies doet? En wat hij/zij gemiddeld verdient? Een overzicht...