De 6 zotste business cards
Fel roze of gewoon wit: een visitekaartje is je uithangbord. Mensen baseren hun eerste indruk op jouw visitekaartje.
Bovendien: eens terug op kantoor van een event, zien zakenmensen tussen alle mogelijke naamkaartjes vaak het bos niet meer. Wie was die jongedame van dat bedrijf toch? En wat wist die grijze zakenman van dit kaartje ook alweer te vertellen?
'Belangrijk is dat je naamkaartje opvalt én heel snel weergeeft wie je bent, ook al ben je voor de tegenpartij – voorlopig nog – een nobele onbekende', verduidelijkt onlinemarketingconsultant Dan Crowther. Zijn tips ...
Zelfs als je bedrijf voor iedereen een naamkaartje voorziet, doe je er goed aan om toch ook een meer gepersonaliseerde versie te laten drukken. Des te dichter het jouw persoonlijkheid in de verf zet, des te meer effect het zal hebben.
Het is (voorlopig) nog de uitzondering om ook een foto van jezelf op je naamkaartje te zetten, maar misschien zorgt dat net voor het gewenste effect, met name: opvallen! En ja, iedereen zal je meteen ook veel makkelijker herinneren.
Geef toe, tegenwoordig zijn een gsm-nummer en e-mailadres meer dan voldoende. Wie stuurt er nog (zakelijke) post?
Dankzij puntje 3 hierboven heb je mooi wat plaats gewonnen op je kaartje. Plaats die heel nuttig besteed kan worden met de vermelding van je Facebook-, Twitter- en/of Linkedin-adres.
Heb je een creatief beroep? Dan is een visitekaartje met afwijkende vorm dé manier om jezelf te onderscheiden van de rest. We denken dan bijvoorbeeld aan een dubbelgevouwen kaartje, een extra groot formaat, een andere kleur, een speciale vorm ... of een van deze: de 6 zotste business cards.
Vele mensen en bedrijven vergeten dat een visitekaartje 2 kanten heeft. Waarom dus slechts 1 kant gebruiken en de andere kant gewoon wit laten?
... aantekeningen, zorgt ervoor dat je nieuwe zakenpartner makkelijk relevante informatie kan toevoegen die specifiek voor hem belangrijk is. Laat dus ergens op je kaartje ruimte om aantekeningen te maken.
Zorg meteen, van bij het begin, voor een toegevoegde waarde. Door een ‘gouden tip’ of advies op je naamkaartje te drukken, bijvoorbeeld. Jouw kennis van zaken zal meteen indruk maken en voor je het weet, is de deal binnen!
(kv) – Bron: Managersonline.nl
21 juni 2012Fel roze of gewoon wit: een visitekaartje is je uithangbord. Mensen baseren hun eerste indruk op jouw visitekaartje.
Vrouwen netwerken niet graag. Bij mannen gaat het vanzelf. Met haar boek 'Meisjes die met Lego spelen' wil netwerkfenomeen An De Jonghe daar wat aan doen.
Vrienden hebben op Facebook, Twitter en LinkedIn is niet moeilijk. Maar uit dit netwerk een professioneel voordeel halen is een ander paar mouwen.
Zoek je een nieuwe baan of wil je gewoon professionele contacten leggen? Dan kunnen sociale netwerksites helpen, maar weet ook dat je daartoe ook op koffiedate kan.
Wie hogerop wil, kan maar best veel mensen kennen. Des te meer mensen je kent, des te meer bruikbare contacten daar immers tussen zitten.
Online netwerken is tegenwoordig een onmisbaar instrument om carrière te maken. Maar het is niet altijd even makkelijk om de juiste contacten te vinden. Deze 5 tips helpen je op weg.
Uit onderzoek blijkt dat steeds meer ouderen ook na hun pensioen nog aan de slag willen blijven. Waarom zouden ze dat doen?
Minstens 20% van de wereldbevolking is neurodivergent. Veel van hen krijgen hierbij een medisch label zoals autisme, ADHD of dyslexie.
De eerste generatie die wél ging studeren: herken jij jezelf daarin? En heb je je weleens afgevraagd of het niet-studeren van je ouders een impact heeft op jou?