Mailen maakt je dommer
E-mail is niet alleen een van de grootste oorzaken van stress op de werkvloer, elektronisch verkeer maakt je ook dommer, zo blijkt.
Operatie Lastpost geeft je 7 nuttige tips om efficiënter met e-mail om te gaan:
(wv)
7 augustus 2020Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
E-mail is niet alleen een van de grootste oorzaken van stress op de werkvloer, elektronisch verkeer maakt je ook dommer, zo blijkt.
E-mail is niet meer weg te denken, hoewel het je serieus op de heupen kan werken. Zeven gewoontes zijn ronduit ergerlijk.
Twijfel je over je professionele imago? Hier zijn enkele basispunten en -waarden om op te letten:
Iedereen maakt wel eens een fout, waardoor het nodig is om zich te excuseren. De beste manier is om dat in persoon te doen, maar wat als dat geen optie is?
Het geloof dat e-mail stress en burn-out in de hand werkt, wint steeds meer veld. Het is duidelijk dat de ‘info-manie’ toeslaat. Bang om iets te missen, willen we alles weten.
Een foutje tijdens het mailen is snel gebeurd. Voor je het weet stuur je een mail door naar de verkeerde persoon. De grootste blunders op een rij.
Werknemers met kwaadaardige bedoelingen kunnen ontmaskerd worden aan de hand van de taal die ze in e-mails gebruiken, zo blijkt.
Michael Hahn keek verbaasd op toen hij tijdens zijn verlof opvallend veel reactie kreeg op zijn out-of-office.
Bijna op vakantie? Tip: stel je out-of-officebericht een dag vroeger én een dag later in. Zo krijg je extra tijd om opnieuw bij te benen.