6 tips om beter te luisteren
Wie goed kan luisteren, bouwt betere professionele relaties op en heeft sneller door wat zijn gesprekspartner echt bedoelt. Handig aan de vergadertafel!
(mw)
27 december 2011Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Wie goed kan luisteren, bouwt betere professionele relaties op en heeft sneller door wat zijn gesprekspartner echt bedoelt. Handig aan de vergadertafel!
Wie zijn eigenwaarde probeert op te krikken door zichzelf wijs te maken dat hij goed presteert, kan met depressieve gevoelens geconfronteerd te worden.
Wie dacht dat weinig slapen en veel uren kloppen, de sleutels tot succes zijn, heeft het mis. Hard werken op kortere momenten, dàt maakt het verschil.
Deze 5 mensen maakten het wel heel gortig op hun werk. Zulke misstappen maak je best alleen als je je werk beu bent.
Een verkeerd woord tegen collega’s, te familiair met je baas … Op het werk kunnen zulke dingen snel verkeerd vallen. Jobat vertelt je wat je niet moet doen.
Ligt jouw bureau bedolven onder stapels papieren en andere rommel? Voel je maar niet schuldig. Integendeel: zo’n puinhoop zou beter werken...
Zomaar op je leidinggevende afstappen en loonsverhoging vragen, is makkelijker gezegd dan gedaan. Vooral voor vrouwen. Hoe komt dat?
‘En, vertel eens iets over jezelf.’ Het is de simpelste vraag ooit, en toch is de kans groot dat je niet meteen een antwoord klaar hebt.
Van gereedschap voor linkshandigen tot een beleid dat vrouwelijk leiderschap stimuleert: kleine en grote acties kunnen diversiteit en inclusie ondersteunen.