Machovrouwen verdienen meer dan brave collega's
Vrouwen met haar op hun tanden verdienen gemiddeld 4 procent meer dan vrouwen die 'gewoon' hun werk doen.
Uit een studie van de Nederlandse vacaturesite NationaleVacaturebank bij 1.100 respondenten blijkt dat zes op de tien werknemers zichzelf niet is op het werk. Sterker zelfs: het merendeel van de respondenten gaf in het onderzoek aan een echte ‘werkpersoonlijkheid’ op kantoor aan te nemen, die merkbaar verschilt van de ‘thuispersoonlijkheid’.
Tien procent verzint soms zelfs opzettelijk een leugen om te kunnen meepraten met collega’s. Vooral leugens over het al dan niet gezien hebben van tv-programma’s of boeken die men eigenlijk niet gelezen heeft, blijken erg populair.
“Af en toe een leugentje om eigen bestwil is geen ramp. Maar pas wel op met wat je zegt. Wanneer je verklaart het nieuws te hebben gezien en je collega’s vragen om details die je niet weet, val je door de mand. En daarmee kan je een onbetrouwbaar imago krijgen", aldus Mark Borgman van NationaleVacaturebank.
(nm) – Bron: Managersonline.nl
22 augustus 2012Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Vrouwen met haar op hun tanden verdienen gemiddeld 4 procent meer dan vrouwen die 'gewoon' hun werk doen.
Hoe reageer je best wanneer een collega ongegeneerd misbruik maakt van jouw professionele inspanningen? Boos worden, het werkt!
Extroverte werknemers zijn roepers en hun introverte tegenhangers zijn asociaal. Dat zijn de mythes. Maar laat deze twee types samenwerken en de resultaten zijn beter.
Tegen jezelf liegen – zelfdeceptie – kan volgens The Wall Street Journal voor een aantal voordelen zorgen. Je kan er bijvoorbeeld succesvoller door worden.
Uit onderzoek blijkt dat mannen er doorgaans goed in slagen om zelfvertrouwen uit te stralen, ook wanneer ze te kampen hebben met twijfels of angsten.
Onderzoek heeft aangetoond dat luidop tegen jezelf praten je intelligentie doet verhogen. Bovendien zorgt het ervoor dat je sneller zaken gedaan krijgt.
Je kan je niet voorstellen wat je houding allemaal prijsgeeft over wie je bent en hoe je je voelt. Men noemt het dan ook niet voor niets je belangrijkste vorm van non-verbale communicatie.
Het is sowieso een uitdagende rol met veel doorgroeimogelijkheden. Maar wat doet een accounts receivable accountant precies? En wat verdient hij/zij?
Hoe breng je best slecht nieuws of ontslag? Gebruik deze 4 stappen om de schade te beperken.