Hoe stel jij de juiste prioriteiten op je werk?
Hoe werk je zo efficiënt mogelijk je taken af, zonder in te boeten op kwaliteit? Dat leggen we hier haarfijn aan je uit.
Ochtendhumeur of niet, in alle vroegte kan je je dossiers geconcentreerder afwerken. Geen kakelende collega’s of om de vijf minuten telefoongerinkel. Als je vroeger toekomt dan je collega’s, kan je ook sneller weer naar huis. Plus je hebt minder files. Eén uur werken ’s morgens in plaats van twee ’s avonds, daar tekent toch iedereen – of zeker de ochtendmensen onder ons - voor?
Een collega komt je hulp vragen terwijl je een strikte planning hebt opgemaakt? Natuurlijk zeg je ja, want je helpt toch een collega in nood? Maar als je twee of drie keer toestemt, gaat er veel kostbare tijd verloren.
Af en toe nee zeggen kan geen kwaad, zeker niet tegen wie je dagelijks komt storen. Daarom kan je de contacten met die collega’s beter formaliseren. Stel voor om samen even een koffie te gaan drinken. Of zeg hen diplomatisch dat je liever per mail gecontacteerd wordt, zo kan je antwoorden wanneer het je het best past.
Lees ook: De 10 efficiëntste manieren om nee te zeggen
Je kan tijd winnen door er te verliezen. Klinkt vreemd? Om efficiënter te werken en even je hoofd leeg te maken, kan 10 minuten pauze wonderen doen. Zeker tussen twee zware opdrachten door. Werken in blokken van 90 minuten kan daarvoor een handig hulpmiddel zijn. Een wandelingetje door de gangen of even naar de printer lopen, kan soms al genoeg zijn als onderbreking.
Ontdek: 7 timemanagement hacks voor op je werk
Sommige mensen werken het best ’s morgens, anderen ’s avonds. Hou hiermee rekening als je je werk plant. In het algemeen zijn de beste momenten om je te concentreren van 10 tot 12 uur of van 16 tot 18 uur. Zorg dat je dan de moeilijkste werkjes doet en je wint tijd.
CHECK: Wanneer op de dag ben jij het productiefst?
Elke keer je van onderwerp verandert, verlies je tijd en energie. Hoe goed je je dossiers ook kent. Elke dag een uur op een dossier werken, is geen goed idee. Het is beter om je zo lang mogelijk op één dossier te concentreren en zo ver mogelijk op te schieten. Plan je dag met een to do-lijst, met eventueel de uren erbij. Zo blijf je geconcentreerd op de belangrijkste taken, en je zal zien dat je al snel een uur per dag uitspaart…
De optimale to-do lijst: 5 tips
(mr) – Bron: www.journaldunet.com
Hoe werk je zo efficiënt mogelijk je taken af, zonder in te boeten op kwaliteit? Dat leggen we hier haarfijn aan je uit.
Moeite met organiseren? Het helpt om efficiënter te werken. Deze tips helpen je om jezelf beter te organiseren. Kies degene uit die voor jou werken.
Applicaties maken je (werk)leven een stuk makkelijker. We lijsten enkele beproefde apps en tools op.
Heb je soms het gevoel dat jij de enige bent die slechts 24 uren in een dag heeft? Dringend tijd om je workflow te optimaliseren!
Als het op werken aankomt, is je productiviteit elke dag weer anders. Maar wanneer zijn we collectief het productiefst?
Maar nipt op tijd op het werk komen, oogt niet professioneel. Misschien toch eens overwegen om wat eerder op het werk te verschijnen? We zetten 7 voordelen op een rijtje.
To-dolijstjes bezorgen je vaak stress. Het gevolg? Je voelt je onproductief en komt in een negatieve spiraal terecht. De oplossing? De fuck-it-therapie!
Wat hebben Michelle Obama, Bill Gates en Richard Branson met elkaar gemeen? Ze doen allemaal aan timeboxing!
Hier zijn vijf tips die ervoor zorgen dat je naar een boost in je welzijn en productiviteit kan streven!