5 onuitstaanbare collega’s die iedereen heeft
Het kantoor is eigenlijk een groot café. Met toffe mensen, een flauwe plezante en ronduit onuitstaanbare types. Welke van deze 5 onuitstaanbare collega’s hangen er bij jou rond?
Een studie bij 1.000 respondenten van de Nederlandse vacaturesite NationaleVacaturebank toont aan dat werknemers in de vakantieperiode niet altijd even vriendelijk zijn voor hun collega’s …
1. De helft van de ondervraagde respondenten heeft totaal geen medelijden met een collega die om een bepaalde redenen helemaal niet op vakantie gaat. Ze zijn juist blij, want deze collega kan tijdens hun vakantieperiode het werk mooi overnemen.
2. Omgekeerd stoort 71% van de werknemers zich aan collega’s die op vakantie gaan, maar die hun werk niet voldoende overdragen aan achterblijvende collega’s.
3. Collega’s die continu over hun afgelopen vakantie praten, kunnen niet bij iedereen op begrip rekenen. Van de ondervraagden ergert ongeveer 15% zich hieraan.
4. Ook een baas die vanuit zijn vakantieverblijf toch nog een oogje in het zeil probeert te houden, valt niet echt in goede aarde. 14% van de respondenten vindt dit ergerlijk.
(nm) – Blog: Managersonline.nl
27 juli 2012Het kantoor is eigenlijk een groot café. Met toffe mensen, een flauwe plezante en ronduit onuitstaanbare types. Welke van deze 5 onuitstaanbare collega’s hangen er bij jou rond?
De Belgische werknemer brengt gemiddeld zo’n 1.570 uren door op het werk, dus dan kan het er maar beter aangenaam toeven zijn. De grootste ergernissen?
Veertig procent van de werknemers ergert zich aan collega’s die zich niet houden aan gemaakte afspraken, zo blijkt. Met alle gevolgen van dien ...
Soms zou je die lastige collega de nek willen omwringen. Zo ver hoef je het niet te laten komen. Een stevige ruzie kan al heel wat opleveren.
Wanneer er bij een arbeidsconflict gebruik gemaakt wordt van online bemiddeling, kan men sneller en efficiënter tot een oplossing komen. Hoe komt dat?
In sommige conflicten kunnen de emoties zo hoog oplaaien dat dit verregaande negatieve gevolgen kan hebben. Hoe blijf je kalm in dergelijke situaties?
Vloeken is het meest irritante kantoorgedrag dat iemand kan vertonen. Dat blijkt uit een onderzoek naar bedrijfsetiquette van de Australische kantoorverhuurder Servcorp.
Werken in een kerncentrale: dat is zonder meer een unieke en speciale job. Natasja doet het intussen al bijna twintig jaar.
Wanneer de gemoederen hoog oplopen, kunnen frustraties op de werkvloer escaleren. Je grijpt dus beter op tijd in, vóór de bom ontploft...