20 manieren om je carrière om zeep te helpen
Wat werkgevers van medewerkers verwachten verandert voortdurend. Niet iedereen heeft de boodschap begrepen. De volgende fouten kosten werknemers hun job …
Er is recent aangetoond dat de werkomgeving van grote invloed is op de prestatie van werknemers, helaas is deze niet altijd helemaal optimaal. Daarnaast speelt slechte communicatie en het falen van goed management een grote rol. Het is daarom van groot belang dat een bedrijf dit soort factoren herkent en er dusdanig wat aandoet zodat prestaties binnen een bedrijf een positieve boost krijgen.
Er zijn vele factoren die de werkomgeving slecht kunnen beïnvloeden, denk hierbij bijvoorbeeld aan een hoge werkdruk. Als werknemers een hoge werkdruk ervaren kunnen ze ontevreden worden over hun werk, dit kan leiden tot verslechtering van de kwaliteit van het werk en gezondheidsproblemen.
Ook stress draagt bij aan een verstoorde werk omgeving. Vele factoren waaronder hoge eisen, deadlines en te weinig tijd dragen bij aan stress. Bovendien is er bewezen dat we in een open kantoorruimte gemiddeld elke 9 minuten worden onderbroken, een ander soort voorbeeld van een stoorfactor dat met concentratie te maken heeft. Daarnaast zijn er vele open kantoorruimtes waar de productiviteit en ook het concentratievermogen een stuk minder is ten opzichte van ‘’normale’’ kantoorruimtes, wat ook dit leidt tot slechtere prestaties.
Er zijn een heleboel verschillende manieren waarop we kunnen communiceren met elkaar. Ook is er een zeker verschil tussen hoe er wordt gecommuniceerd met een manager en hoe werknemers onderling communiceren. Helaas is goede communicatie niet altijd vanzelfsprekend op de werkvloer. Het kan namelijk op verschillende manieren misgaan. Denk maar eens aan inlevingsvermogen. Verschillende werknemers hebben verschillende emoties het is daarom van belang dat we deze accepteren van elkaar. Door middel van inlevingsvermogen en jezelf verplaatsen in een situatie of standpunt van een ander zullen gesprekken veel soepeler en effectiever verlopen.
Ook is het van belang jezelf niet teveel te laten leiden door emoties maar ze de baas te zijn. Een discussie aangaan waar je emoties de overhand nemen zal nergens toe leiden, met als resultaat dat je een relatie met een ander zodanig beschadigd dat samenwerken onmogelijk wordt. Communicatie gaat niet vanzelf en soms moet je er net wat meer moeite voor doen om het soepel te laten verlopen. Privé zaken kunnen hierbij ook een rol spelen.
Management is wellicht een van de meest belangrijkste aspecten dat een bedrijf en zijn werknemers succesvol maakt. Net zoals er slechte communicatie tussen werknemers bestaat, zo bestaat er ook slechte communicatie tussen managers en werknemers. Dit is een veel voorkomend probleem in bedrijven, dat op allerlei manieren mis kan gaan. Een van de belangrijkste aspecten van management zijn dan ook loyaliteit en eerlijkheid.
Daarenboven hebben managers vertrouwen in hun team nodig en moeten ze echte “teamplayers’’ zijn. Een manager die continu de ‘’controlfreak’’ uithangt wordt zeker niet gewaardeerd. Daarnaast bestaan er managers die nooit zullen toegeven, of het nou om een fout of om waardering gaat. Dit soort gedrag zal de werkomgeving niet positief beïnvloeden met als gevolg afnemende resultaten.
Er zijn zeker een aantal tips die je kan overwegen om de werkomgeving, communicatie en het management bij je bedrijf te verbeteren. Een gemiddelde werknemer brengt 8 uur per dag op kantoor door. Als we de weekenden en feestdagen er vanaf trekken dan kom je uit op zo’n 1.750 uur per jaar.
Je werkgever kan er best voor zorgen dat jij in een fijne omgeving kan werken, met voldoende faciliteiten én met een gebalanceerde werkdruk, zodat jij het maximale uit je tijd kan halen en de beste resultaten kan bereiken. Verder zou je ook gestimuleerd kunnen worden door het invoeren van een beloningssysteem, teamwedstrijd of een teambuilding activiteit, zodat jij daadwerkelijk wordt gestimuleerd en zodat de band tussen jij en je collega’s onderling als werknemers én managers verbeterd kan worden.
Kortom, er zijn verschillende factoren die nadelig zijn voor de prestaties van een bedrijf. Echter zijn er verschillende manieren om hier wat aan te doen. Prestaties zullen in positieve zin veranderen mits de cultuur van een bedrijf in een positieve zin wordt veranderd. Door middel van een goede werkomgeving en het terugvinden van de motivatie bij de werknemers kunnen de juiste stappen worden gezet naar een succesvolle toekomst.
(ap) - Bron: TopCompare
17 oktober 2018Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte
Wat werkgevers van medewerkers verwachten verandert voortdurend. Niet iedereen heeft de boodschap begrepen. De volgende fouten kosten werknemers hun job …
Het kantoor is eigenlijk een groot café. Met toffe mensen, een flauwe plezante en ronduit onuitstaanbare types. Welke van deze 5 onuitstaanbare collega’s hangen er bij jou rond?
Ondanks verschillende negatieve gevoelens die maandagochtend de kop opsteken, blijkt dit toch de meest productieve dag van de werkweek te zijn.
Niets zo demotiverend als een werkplek waar een ontzettend slechte sfeer in de lucht hangt. Aan de hand van deze tips maak je komaf met al die negativiteit!
41 procent van de werknemers is niet of niet erg tevreden met zijn werkomgeving. Dat blijkt uit wereldwijd onderzoek bij 7.000 werknemers.
Mannen in de gezondheidszorg werken bijna zeven uur meer dan hun vrouwelijke collega’s, zo blijkt uit een analyse van het Nederlandse ING Economisch Bureau.
Werk zoeken vergt veel doorzettingsvermogen. Omwille van de verkeerde redenen voor een job kiezen, is dan een valkuil.
In vergelijking met de voorbije vier jaar is het loon van de technicus met ruim 15% toegenomen, blijkt uit het Salariskompas van Jobat. Een overzicht...
Een job als thuisverpleegkundige in de stad is geen evidente keuze. Maar Véronique, Els en Sophie van Wit-Gele Kruis gaan elke dag met veel plezier op pad.