De 10 simpelste én succesvolste merken ter wereld
Een studie van het internationale merkenbureau Siegel+Gale leverde een top 10 op van merken die eenvoud uitstralen en hierdoor erg succesvol zijn.
Op zijn blog raadt Dan Waldschmidt iedereen aan om dingen te doen die niemand doet. Alles wat je bang maakt, of wat niet makkelijk is om vol te houden. Dat zijn volgens hem de zaken die het verschil maken tussen een middelmatig en een uiterst succesvol leven.
Zijn tips?
De moeilijkste dingen zijn vaak het makkelijkst te negeren. Je vindt er snel excuses voor of doet alsof ze niet op jou van toepassing zijn. Zich focussen op de moeilijke dingen zorgt er volgens Dan Waldschmidt echter voor dat doodnormale mensen meer succes hebben dan hun slimmere, rijkere en meer gekwalificeerde medemens die de nodige moed mist.
Kortom, maak het jezelf niet gemakkelijk. Je zal immers versteld staan van alles waar je toe in staat bent.
Bron: Danwaldschmidt.com
30 januari 2014Een studie van het internationale merkenbureau Siegel+Gale leverde een top 10 op van merken die eenvoud uitstralen en hierdoor erg succesvol zijn.
Een slechte baas zijn, is niet moeilijk. Een fantastische baas zijn, dat is hard werken. En dat wil – of kan – niet iedereen.
De meeste mensen zijn ervan overtuigd dat succes hun geluk bepaalt. Niets blijkt echter minder waar, aldus psychologen en neurowetenschappers.
Sommige opvattingen over succes zijn nu eenmaal verkeerd en helpen je niet echt vooruit. Belangrijk is om deze te herkennen en het anders aan te pakken.
Voor vele werkzoekenden is de concurrentie tijdens het solliciteren bikkelhard. Succesvolle sollicitanten onderscheiden zich van de rest door ...
Welke minder positieve karaktertrekken zijn tòch ook een garantie voor succes op het werk?
Een aantal van de meest succesvolle ondernemers bewijzen dat een universiteitsdiploma niet altijd noodzakelijk is om aan de top te geraken. 10 voorbeelden!
Goed doordacht een eigen zaak opstarten, loont. Bijna 70% van de starters in ons land overleeft de eerste 5 jaar, zelfs zonder gat in de markt!
Knappe werknemers verdienen 3 à 4 procent meer dan niet zo knappe medewerkers. "Mooie mensen hebben het makkelijker in het leven", een stelling die klopt?
Deze 'ambiverte' verkopers doen het opmerkelijk beter dan hun extraverte collega's, waarvan verwacht wordt dat zij als de beste klanten kunnen overtuigen.