Brandweerzone Oost-Limburg is 1 van de 3 hulpverleningszones in Limburg. Vanuit 9 brandweerposten garanderen we de Snelste Adequate (brandweer)Hulp en Dringende Geneeskundige Hulpverlening aan ongeveer 320.000 inwoners. Onze zone telt een 530-tal medewerkers , waarvan meer dan 400 operationele brandweerlieden (vrijwilligers en beroeps), een 90-tal vrijwillige ambulanciers/verpleegkundigen en 22 administratieve en technische medewerkers bij de omkaderende diensten.
Wij zoeken een deskundige personeelsdienst (middenkader) niveau B1-B3, met een passie voor het aantrekken van talent en met een oog voor de juiste match tussen kandidaat en functie. Ben jij op zoek naar een uitdagende functie binnen een hecht en dynamisch HRM team in regio Genk, heb je een bachelorsdiploma en wil je jouw deskundigheid inzetten binnen een organisatie met groot maatschappelijk nut?
Maak het verschil bij de brandweer en bezorg ons jouw kandidatuur.
Deskundige personeel, Brandweerzone Oost-Limburg
Description de la fonction
Jouw taken en verantwoordelijkheden:- Employer branding: jij zet Brandweerzone Oost-Limburg op de kaart als een aantrekkelijke werkgever. Je communiceert onze visie, missie en waarden, en maakt de diversiteit aan functies en jobkansen binnen onze organisatie kenbaar aan potentiële kandidaten (beroepspersoneel, vrijwilligers, administratief en technisch personeel). Je benut verschillende kanalen zoals jobbeurzen, sociale media, netwerken en LinkedIn om de juiste profielen aan te trekken.
- Werving en selectie: je neemt het volledige wervingsproces voor je rekening: van het opstellen van wervende vacatureteksten tot het uitwerken van schriftelijke en mondelinge proeven, en het coördineren van bevorderings- en selectieprocedures. Je adviseert leidinggevenden doorheen het proces en ondersteunt hen bij de uiteindelijke keuze van de geschikte kandidaten.
- Personeelsadministratie: je zorgt voor een efficiënte verwerking van wervingsgerelateerde administratie (verwerking kandidaturen, procedureplanningen, raadsbesluiten…) en draagt ook bij aan de algemene HRM-administratie (gegevenswijzigingen, tijdsregistratie en sociale documenten...).
- Evaluatie en ontwikkeling: je beheert het intern evaluatiesysteem en zorgt voor de administratieve en organisatorische ondersteuning van de EVAL-cyclus. Je adviseert leidinggevende bij de voorbereidingen van gesprekken en helpt hen bij het formuleren van opbouwende feedback en duidelijke doelstellingen. Je volgt de vooruitgang van de evaluatiecycli op en rapporteert hierover, alsook over de ontwikkelingsbehoeften van de verschillende medewerkersgroepen.
- Payroll ondersteuning: je bent de back-up voor de deskundige payroll en assisteert bij de periodieke voorbereidingen voor het sociaal secretariaat (lonen, driemaandelijkse vergoedingen, eindejaarspremie, vakantiegeld, fietslease…).
- HRM aanspreekpunt: samen met je collega’s nemen je medewerkersvragen ter harte en zorg je voor een snelle terugkoppeling, rechtstreeks of via mail, waar nodig discreet. Via B.net, ons zonaal intranet, zet je in op proactieve communicatie over HRM processen, procedures en veelgestelde vragen.
Profil
Aanwervingsvoorwaarden:Professioneel bachelorsdiploma of gelijkwaardig, bij voorkeur in een HR-gerelateerde of sociale richting.
Ervaring als HR business partner of HR adviseur, met focus op rekrutering & selectie is een plus. Je verblijft wettig in België en bent toegelaten tot de Belgische arbeidsmarkt. Je geniet je burgerlijke en politieke rechten en je gedrag is in overeenstemming met de eisen van deze betrekking. Je bent houder van een rijbewijs B.
Jouw Nederlands is uitstekend en je hebt een goede basiskennis van het Frans en Engels
Jouw troeven:- Je hebt een affiniteit met civiele veiligheid en hulpverlening en zet je graag in voor anderen.
- Je bent een ervaren en resultaatgerichte wervingsspecialist, met een passie voor het aantrekken van de juiste talenten, op het juiste moment, voor de juiste plek/job, intern en extern. Je hebt ervaring met het strategisch inzetten van sociale media.
- Je weet HRM processen en procedures planmatig aan te pakken en beschikt over sterke advies- en coördinatievaardigheden. Je denkt en handelt proactief en bent daadkrachtig, ook onder tijdsdruk.
- Je bent mensgericht, toegankelijk, bemiddelt oplossingsgericht en stelt je coachend en ondersteunend op naar onze medewerkers en leidinggevenden.
- Je bent een zelfstandige teamspeler, die ook voluit gaat voor de dienst- en organisatiedoelstellingen en -deadlines.
- Je bent doordrongen van onze organisatiewaarden: respect, betrouwbaarheid, zorgzaamheid en engagement.
Offre
-
Assurance groupe
-
Chèques-repas
-
Ordinateur portable
-
Assurance hospitalisation individuelle
-
Vélo en leasing
-
Intervention dans les frais de deplacement
-
Indemnité kilométrique vélo
Aanstelling:- Als deskundige personeelsdienst word je voltijds aangesteld, in contractueel dienstverband met mogelijkheid tot statutaire aanstelling na 4 jaar mits minstens 2 positieve evaluatie-cycli.
- Je rapporteert aan de directeur HRM en maakt deel uit van een klein, hecht, dynamisch team.
- Je werkt in dagdienst (glijtijden) in post Genk, maar gaat voor overleg ook regelmatig op verplaatsing binnen onze brandweerzone en daarbuiten .
Verloning en voordelen:Voor je prestaties ontvang je een marktconform
vast maandloon (niveau B1-B3), met valorisering van relevante ervaring tot maximum 15 jaar.
Daarnaast geniet je ook van
diverse voordelen zoals:
- gratis hospitalisatieverzekering
- maaltijdcheques (€7/gewerkte dag)
- fietsvergoeding en mogelijkheid tot fietslease
- 34 vakantiedagen per jaar en 10 feestdagen
- Ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling
Information pratique
Praktische informatie
Deskundige personeel bij Brandweerzone Oost-Limburg iets voor jou?
Solliciteren kan via onderstaande knop of via Afficher le formulaire de demande d'emploipersoneel@bwol.be of per brief gericht aan Brandweerzone Oost-Limburg t.a.v dienst personeel, C-mine 50, 3600 Genk.
Bezorg ten laatste op 10 februari 2025 jouw kandidatuur met je motivatiebrief, uitgebreid cv, een afschrift van het hoogst behaalde diploma (minimum bachelor), een kopie van je rijbewijs en identiteitskaart, én een recent uittreksel van het strafregister model 595 (max. 3 maanden geleden afgeleverd).
Bijkomende informatie?
Voldoet je kandidatuur aan de vooropgestelde voorwaarden, dan word je uitgenodigd voor de eerste vergelijkende proef (het schriftelijk). De 10 hoogst gerangschikte geslaagde kandidaten leggen vervolgens een niet-eliminerende psychotechnische proef af en worden vervolgens verwacht voor de beslissende mondelinge proef. Vóór de indiensttreding volgt nog een eliminerend medisch onderzoek bij de arbeidsarts.
Vacature, selectiereglement, functieprofiel en functiecompetenties zijn terug te vinden op Afficher le site webwww.bwol.be/jobs.
Vragen?
Afficher le site webwww.bwol.be of contacteer ons op Afficher le numéro089/65.33.12 of via Afficher le formulaire de demande d'emploipersoneel@bwol.be