Offres d'emploi Gestion financière, Finances - Bruxelles :   10 jobs

Jobs par e-mail :

Désactivé
Activé

FINANCE MANAGER

  • European Transport Workers' Federation
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Assurance groupe
    • Chèques-repas
    • Ordinateur portable
    • Assurance hospitalisation individuelle
    • Congés rémunérés supplémentaires
    • Travail à domicile
  • Oversee all aspects of accounting, including processing invoices, reimbursement forms, credit card...
  • Manage the issuance and follow-up of affiliation fee invoices in collaboration with the...

Business Continuity Manager (F/H/X)

  • Nationale Bank van België
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Assurance groupe
    • Smartphone
    • Ordinateur portable
    • Abonnement internet
    • Assurance hospitalisation individuelle
    • Assurance hospitalisation pour la famille
    • Assurance-invalidité
    • Vélo en leasing
    • Parking
    • Intervention dans les frais de deplacement
    • Indemnité kilométrique vélo
    • Compensation de repas
    • Naissance
    • Mariage
    • Saint Nicolas
    • Eco Cheque
    • Formations
    • Abonnement fitness
    • Plan cafétéria
    • 13ème mois
    • Bonus de performance
    • Pécule de vacances
    • Travail à domicile
    • Congé d'ancienneté
  • vous concevez, développez et maintenez des politiques, procédures et guidances concernant la...
  • vous identifiez les menaces potentielles et évaluez les risques associés à des interruptions...

Business Controller - Landmark Global

  • bpost
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Assurance groupe
    • Voiture d'entreprise
    • Chèques-repas
    • Assurance hospitalisation individuelle
    • Assurance-invalidité
  • Support Strategic Planning through the development of long term plans, budgets and forecasts;
  • Drive monthly/quarterly closures, ensuring accuracy and completeness of financial data;

Chef Comptable

  • Client of Manpower
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Voiture d'entreprise
    • Carte carburant / Carte de recharge électrique
    • Chèques-repas
    • Ordinateur portable
    • Assurance hospitalisation pour la famille
    • Parking
    • Travail à domicile
  • Encadrement et direction de l'équipe 
  • Gestion des obligations statutaires et fiscales (TVA, ISOC, transfer pricing)

Manager Etudes Economiques

  • Client of Manpower
  • Bruxelles
  • Durée indéterminée
  • Avantages extra-légaux
    • Assurance groupe
    • Voiture d'entreprise
    • Carte carburant / Carte de recharge électrique
    • Chèques-repas
    • Ordinateur portable
    • Assurance hospitalisation individuelle
    • Parking
    • Travail à domicile
  • Mener des audits financiers approfondis, des analyses de rentabilité et des retours d'expérience.
  • Diriger toutes les activités de modélisation financière et de valorisation pour la planification à...
gfh_newsletter

Des offres d'emploi sur mesure par e-mail

Vous cherchez un emploi de 'Gestion financière, Finances - Bruxelles' ? Enregistrez rapidement votre Alerte emploi et recevez les offres d'emploi les plus adaptées, directement dans votre boîte mail.

Désactivé
Activé

Office Manager

  • Unique Brussels
  • Etterbeek
  • Durée indéterminée
General responsibilities:Reporting to the Administration Manager, the Office Manager’s main responsibility will be to organise and coordinate office...

Aide-comptable

  • Actief Interim Brussel
  • Bruxelles
  • Intérim option contrat fixe
Pour notre client, un acteur majeur du marché de l'énergie, nous recherchons un nouveau collègue financier et comptable. En tant que spécialiste du...

Accompagnateur.ice MENA

  • Croix-Rouge de Belgique - Belgische Rode Kruis
  • Bruxelles
Un rôle indispensable dans l'accueil des personnes qui demandent une protection internationale en Belgique - comme la Croix-Rouge de Belgique est...

Finance Manager

  • APB - Association Pharmaceutique Belge asbl - Algemene Pharmaceutische Bond vzw - DGO - Dienst voor Geneesmiddelenonderzoek - SCM - Service de Contrôle des Médicaments
  • Bruxelles
Aimeriez-vous vous impliquer dans la surveillance de la santé financière de notre organisation ? Alors vous êtes peut-être notre nouveauFinance...

Collaborateur.ice de nuit Accueil des Demandeurs d'Asile

  • Croix-Rouge de Belgique - Belgische Rode Kruis
  • Bruxelles
Un rôle indispensable dans l'accueil des personnes qui demandent une protection internationale en Belgique - comme la Croix-Rouge de Belgique est...
D'autres ont aussi consulté
Ajoutez votre CV
Découvrez les emplois qui correspondent à votre profil en téléchargeant votre CV.

Le job a été sauvegardé

Vous pouvez retrouver vos jobs sauvegardés sur la page d'accueil ou dans Mon Jobat.

FINANCE MANAGER

Durée indéterminée, Temps plein
En ligne depuis 2 jours sur Jobat.be
Are you ready to play a pivotal role in ensuring the efficient and strategic management of our resources to support our members?

Why work for ETF?

  • Be to be the voice of over 5 million transport workers from more than 200 transport unions across 38 countries 200 + Transport Unions in 38 countries
  • Promote equal opportunities and foster solidarity across borders
  • Champion the cause of Fair Transport
  • Uphold and advance core trade union values


FINANCE MANAGER

Accounting and financial operations
  • Oversee all aspects of accounting, including processing invoices, reimbursement forms, credit card statements, and bank transactions
  • Manage the issuance and follow-up of affiliation fee invoices in collaboration with the Administrative Supervisor
  • Handle supplier payments, payroll document bookings, and the annual closing of accounts
  • Issue and manage invoices for other partners as needed

Controlling and Compliance
  • Lead the budgeting process in collaboration with the Head of Operations
  • Manage budgeting and financial reporting for EU co-funded projects
  • Provide regular financial reporting to ETF Executive Committee, Sections, Committees, and Departments and follow-up on variances between actuals and budget
  • Prepare and submit quarterly VAT returns and address specific VAT questions along with other statutory requirements (IPM, Patrimonial tax, Client’s list for VAT)

Financial Management and Audit Coordination
  • Coordinate both with lay auditors and external auditors (BDO) to streamline the audit process, ensuring cost-effectiveness and adherence to deadlines
  • Enhance the internal control system by introducing efficient control documents and procedures
  • Conduct cost analyses and propose costs-saving measures
  • Develop and maintain financial control systems and processes to ensure compliance with statutory requirements and the efficient management of organisational finances

  • Bachelor degree or equivalent experience in A-Z accounting
  • Expertise in controlling and project management
  • Proficient in Winbooks, Isabel, and MS Office
  • Strong organisational and communication skills with a keen eye for detail
  • Able to exercise discretion, judgement, and initiative to suggest and implement process improvements
  • Fluent in English and Dutch or French (spoken and written), with knowledge of additional languages being and advantage
  • Adaptable to new challenges and able to work independently on specific dossiers
  • Excellent time management skills with the ability to prioritise multiple tasks
  • Strong networking skills, maintaining positive relationships with colleagues, affiliates, and other stakeholders

  • Assurance groupe
  • Chèques-repas
  • Ordinateur portable
  • Assurance hospitalisation individuelle
  • Congés rémunérés supplémentaires
  • Travail à domicile
  • Competitive Salary with additional allowances (representation allowance, internet at home, meal vouchers, seniority bonus, mobile phone + subscription, laptop, group insurance, hospitalisation insurance incl. Discounted rate for family, full public transport reimbursement)
  • Multicultural working environment within a team of 22 colleagues
  • Flexible working hours with the option for a 34-hour week or part-time work
  • Up to 2 days of teleworking per week
  • Permanent contract
  • 25+ days of paid Holidays
  • Regular team meetings, one-on-one coaching, trainings with external experts, yearly development reviews, and team building events
  • Opportunities for European travel (2 to 3 times per year)

Hiring process

  • First Interview online with an External Interviewer
  • 2nd Interview in person with Livia Spera (ETF General Secretary), Josef Maurer (Head of Maritime and Operations, your future line manager) and ETF external auditor 
  • Travel costs for non-Brussels based applicants will be covered within a reasonable amount
  • Final decision within a week of the second interview

Application procedure

We invite any interested candidate to send a CV and a short motivation letter in English to Josef Maurer, ETF Head of Maritime and Operations, at Afficher l'adresse e-mail by 13 September 2024. Only applications sent by e-mail will be considered.

Vous êtes à la recherche d'un emploi à Bruxelles?

Alors vous avez atterri au bon endroit, Jobat.be propose 10 emplois à Bruxelles.