Wie zijn wij? Katholiek Onderwijs Bisdom Antwerpen vzw (kortweg KOBA) verenigt en ondersteunt 9 schoolbesturen in het bisdom Antwerpen met financieel, bouwkundig en administratief advies zodat onze 159 scholen, internaten en kinderdagverblijf zich kunnen focussen op hun kerntaak: het geven van kwaliteitsvol en inspirerend onderwijs in een omgeving waarin jongeren alle kansen krijgen om zich te ontplooien. In team staan we immers sterker dan alleen. Alle scholen zijn sinds geruime tijd onderhevig aan de wetgeving overheidsopdrachten. Voor vele personeelsleden en zelfs directies is dit echter een ver van hun bed show en grotendeels onbekend terrein. Vanuit KOBA ondersteunen we onze organisaties in het naleven van de wetgeving overheidsopdrachten door contracten voor hen te sluiten zodat ze zelf geen afzonderlijke plaatsingsprocedures moeten doorlopen. Om aan de vele vragen tegemoet te kunnen blijven komen, breiden we ons team uit en hopen we, door jouw komst, onze dienstverlening verder te professionaliseren.
Wat is jouw rol? Je werkt samen met de regionale strategische aankopers én bouwadviseurs. Samen met dit team schrijf je overheidsopdrachten uit en sluit je overeenkomsten. We maken daarbij geen onderscheid tussen leveringen, diensten en werken. Tijdens de looptijd van de overeenkomsten bied je ondersteuning aan scholen en -besturen door eventuele vragen te beantwoorden. Soms fungeer je als aanspreekpunt voor de leverancier. Je bewaakt mee dat aankopen binnen KOBA verlopen volgens de geldende regelgeving. Ervaring met overheidsopdrachten is wenselijk, al is er binnen de organisatie ook kennis en ervaring om je te laten groeien in de functie.
Wat doe je concreet? - Je sluit contracten af en volgt de uitvoering er van op. Je begeleidt dit proces van A tot Z: van intake met de interne klant om de behoeften te bepalen, tot de gunning en sluiting (via e-Procurement) en uitvoering.
- Je brengt experten met elkaar in gesprek en vertaalt de info naar leesbare documenten.
- Je streeft naar oplossingen die het beste aansluiten bij de behoeften van de interne klant. Je maakt de documenten op in overeenstemming met de wetgeving op de overheidsopdrachten. Je werkt hierbij nauw samen met interne klanten en kan gebruik maken van de tools die we je daarvoor ter beschikking stellen (zoals Tenderbase).
- Samen met de interne klanten evalueer en beoordeel je de ingediende offertes.
- Bij het sluiten van contracten streef je naar een juiste balans tussen prijs en kwaliteit.
Je werkplek bevindt zich op ons kantoor in Nooitrust 4 te Malle. Vanzelfsprekend ben je ook bereid om op bezoek te gaan bij scholen en onze regio’s. De coördinator aankoop is jouw direct leidinggevende. Je zal zowel ondersteuning bieden naar de strategische aankopers als naar de bouwadviseurs binnen onze organisatie.
- Je hebt basiskennis van de wetgeving rond overheidsopdrachten of bent bereid je hierin (op korte termijn) te verdiepen.
- Je hebt ervaring/affiniteit met aankoop, het definiëren van behoeften, het onderhandelen en afsluiten van contracten.
- Je kan projectmatig werken, flexibiliteit tonen in het bepalen van prioriteiten, omgaan met deadlines en hebt IT-kennis.
- Je hebt een klantgerichte werkattitude, zowel naar interne klanten als naar externe leveranciers.
- Je kan initiatief nemen, denkt vooruit en beschikt over sterke analytische en organisatorische vaardigheden.
- Je bent communicatief sterk, zowel schriftelijk als mondeling.
- Je schakelt snel tussen zelfstandig werken en werken in team.
Verder heb je een masterdiploma of gelijkwaardige ervaring. Een bewijs van pedagogische bekwaamheid (lerarenopleiding) is een pluspunt.