Kelner
De job van kelner combineert gastvrijheid, snelheid en nauwkeurigheid. Maar wat doet hij/zij precies? Welke opleiding(en) zijn ...
Een office manager, ook wel (m/v) kantoorcoördinator of management assistent(e) genoemd, is verantwoordelijk voor het beheren en coördineren van diverse administratieve taken binnen een kantooromgeving. Dit omvat het beheren van de dagelijkse activiteiten, het ondersteunen van medewerkers, het bijhouden van voorraden en het coördineren van evenementen.
Daarnaast fungeert de office manager vaak als eerste aanspreekpunt voor klanten en bezoekers. Zijn/haar takenpakket bevat verantwoordelijkheden op het vlak van:
Ben jij een ideale office manager? Bekijk alle openstaande vacatures en... go for happy!
Er is geen specifieke opleiding vereist om office manager te worden, maar een diploma in Office Management, Bedrijfskunde, Administratie of een gerelateerd vakgebied kunnen zeker nuttig zijn.
In België bieden verschillende (hoge)scholen en universiteiten programma's aan die zich richten op administratief management en gerelateerde disciplines.
Veel office managers beginnen hun loopbaan in administratieve, secretariële of facilitaire functies en verwerven zo ervaring in het beheren van kantooractiviteiten. Het is gebruikelijk om enkele jaren ervaring op te doen in zulke administratieve rollen alvorens te kunnen doorgroeien naar de functie van (m/v) office manager.
Anderen verwerven de nodige vaardigheden door middel van opleidingen en cursussen.
Het gemiddeld bruto salaris van een office manager in België ligt tussen 2.200 euro en 3.500 euro, afhankelijk van ervaring, opleidingsniveau en de sector waarin ze werken.
Meer gespecialiseerde office managers verdienen vaak iets meer, afhankelijk van hun ervaring ook.
Extralegale voordelen voor office managers kunnen variëren afhankelijk van de organisatie, de sector en individuele onderhandelingen. Over het algemeen zijn de meest voorkomende extra’s in hun totale loonpakket: maaltijdcheques, een hospitalisatieverzekering, een groepsverzekering of aanvullend pensioenplan, flexibele werkuren en/of de mogelijkheid om te telewerken.
Office managers die veel onderweg zijn voor werkgerelateerde taken, kunnen soms ook een bedrijfswagen en tankkaart/laadpas krijgen als onderdeel van hun arbeidsvoorwaardenpakket.
Sommige organisaties bieden bovendien een bonusregeling aan op basis van prestaties, afhankelijk van individuele doelen tot het algemene succes van de organisatie. Ook in diverse opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden wordt tenslotte vaak geïnvesteerd. Dat vertaalt zich in cursussen, trainingen en conferenties, goed voor de professionele ontwikkeling van elke office manager.
Verdien jij zoals het hoort? Ontdek het meteen dankzij het Jobat Salariskompas
De job van kelner combineert gastvrijheid, snelheid en nauwkeurigheid. Maar wat doet hij/zij precies? Welke opleiding(en) zijn ...
Een webmaster is verantwoordelijk voor het beheer, de ontwikkeling en de technische optimalisatie van websites.
Een (m/v) onthaalmedewerker is binnen een bedrijf het eerste aanspreekpunt voor bezoekers, klanten en leveranciers, zowel ...
Een brand- en veiligheidswacht speelt een belangrijke rol in industriële en risicovolle omgevingen waar veiligheid en preventie ...
De job van een kassier(ster) vraagt een mix van nauwkeurigheid, klantvriendelijkheid en stressbestendigheid. Wat houdt hun job ...
Een administratief bediende is een belangrijke schakel in elke organisatie, van kleine bedrijven tot grote multinationals.
Een werfleider is de verbindende factor tussen bouwteam, leveranciers en opdrachtgevers. Hij of zij zorgt ervoor dat alles op de ...
Als trainer of opleider begeleid en ondersteun je volwassenen in hun leerproces, zowel in bedrijven als in opleidingscentra.