Effectief vergaderen via videocall: 5 tips
Vergaderen op afstand (vanuit je thuiskantoor, bijvoorbeeld) kan heel handig zijn, maar dan moet wel alles goed verlopen. Daarom deze tips...
Door de coronacrisis heeft de digitale communicatie een serieuze boost gekregen: niet alleen privé maar ook op professioneel vlak chatten, mailen en vergaderen we online heel wat af. Deze elementaire digitale vuistregels zorgen ervoor dat je communiceert als een pro.
Lees ook: De 10 geboden van mobiele etiquette op het werk
E-mail etiquette: De 25 ultieme regels
Ontdek: 10 geboden voor online meetings
(fd/mr)
30 juni 2021Vergaderen op afstand (vanuit je thuiskantoor, bijvoorbeeld) kan heel handig zijn, maar dan moet wel alles goed verlopen. Daarom deze tips...
Een gezellig onderonsje, een presentatie of een strategische verandering? Het kan allemaal online.
Let op: het is niet omdat je vanuit je zetel kunt vergaderen, dat je de werketiquette zomaar overboord moet zwieren!
Meetings vinden massaal op afstand plaats. Maar hoe pak je zulke online vergaderingen het best aan?
Bel jij ook niet graag? Dan is een e-mail sturen het ideale communicatiemiddel.Althans als er geen misverstanden ontstaan.
Op de elektronische snelweg heeft iedereen z'n eigen stijl. De een schrijft ‘geachte’, terwijl de ander kiest voor het nonchalante ‘hé’. Maar wat is het beste?
Skype for business, Microsoft Teams of Slack zijn al op heel wat werkplekken ingeburgerd. Waarom dus ook WhatsApp niet in dit rijtje opnemen?
Niks zo vervelend als taalfouten. Zeker in je cv of motivatiebrief. Daarom schotelen we je graag een lijst voor met de 20 meest gemaakte fouten!
Erger jij je aan een e-mail vol spellingsfouten? Zorg dan in de eerste plaats dat je zelf een goede mail verstuurt. 25 ultieme tips!