Animator
Van sport en spel, over knutselactiviteiten... een animator houdt zich bezig met het entertainen van gasten, vaak kinderen of ...
Een administratief bediende is verantwoordelijk voor het uitvoeren van verschillende administratieve taken. Dit omvat onder andere het opstellen van documenten, zoals brieven en rapporten, het beheren van agenda's, het bijhouden van klantendossiers, het verwerken van inkomende en uitgaande post, het beheren van de telefoon en het bijhouden van de voorraad van kantoorbenodigdheden.
Daarnaast kunnen administratief bedienden ook verantwoordelijk zijn voor het organiseren van vergaderingen en evenementen, en het ondersteunen van andere afdelingen binnen de organisatie.
Een job voor jou? Bekijk het actuele vacatureaanbod voor (m/v) administratief bediendes
Er zijn geen specifieke opleidingseisen voor administratief bedienden, maar de meeste werkgevers geven de voorkeur aan kandidaten met een diploma secundair onderwijs. Bovendien kan het volgen van een opleiding in administratie, boekhouding of secretariaat helpen bij het vinden van werk.
In België zijn er verschillende opleidingen beschikbaar, waaronder het graduaat in de administratieve ondersteuning en secretariaat, het graduaat in het office management en de opleiding tot administratief bediende.
Er zijn geen specifieke voorafgaande functies vereist om als administratief bediende te kunnen werken. Vaak wordt er wel gevraagd naar ervaring met administratieve taken en kennis van office management software zoals Microsoft Office.
Ook kunnen stage-ervaringen en werkervaringen in administratieve of secretariële functies een voordeel zijn.
Het salaris van een administratief bediende varieert afhankelijk van verschillende factoren, zoals de branche, het niveau van de functie en de regio waarin je werkt. Over het algemeen kunnen administratief medewerkers in België rekenen op een bruto maandsalaris van 2.000 euro tot 2.500 euro.
Als je echter gespecialiseerd bent in een bepaald vakgebied, kan je salaris hoger zijn.
Het is echter belangrijk op te merken dat dit slechts richtlijnen zijn en dat het salaris ook afhankelijk is van factoren zoals de grootte van het bedrijf, je werkervaring en je prestaties op de werkvloer. Het kan dus zijn dat het salaris hoger of lager is dan de hierboven vermelde bedragen.
Vaak bieden werkgevers bovendien extralegale voordelen aan, zo’n 5 verschillende per werknemer, blijkt uit het Jobat Salarisrapport. De meest voorkomende zijn maaltijdcheques of een maaltijdvergoeding (73%), een eindejaarspremie (71%) of 13de maand (58%), een hospitalisatieverzekering (56%) en/of een vergoeding voor woon-werkverkeer (53%).
Verdien jij zoals het hoort? Vergelijk je loon met dat van anderen
Van sport en spel, over knutselactiviteiten... een animator houdt zich bezig met het entertainen van gasten, vaak kinderen of ...
Een business developer draagt mee aan het succes van bedrijven door nieuwe zakelijke kansen te identificeren en te benutten.
Wat doet een bekister precies? Welke opleiding is vereist en hoe kan je een (m/v) bekister worden? Welke vaardigheden heb je nodig ...
We nemen de rol van een financieel manager onder de loep. We bespreken wat hij/zij doet, welke opleidingen nodig zijn, welke ...
Ben jij een boekenwurm met een passie voor mensen en technologie? Dan is het beroep van bibliothecaris misschien wel iets voor ...
Een kraanmachinist bedient zware hijskranen en speelt aldus een belangrijke rol bij de realisatie van (grote) bouwprojecten.
In het hart van elke goed georganiseerde werkplek staat een competente (m/v) office manager. Hij/zij vervult als sleutelfiguur een ...
We nemen je mee in de wereld van een arbeider in de landbouw. Wat zijn hun dagelijkse taken? Welke opleiding(en) hebben zij ...