8 manieren om 'dank je' te zeggen
Hoe bedank je iemand op gepaste wijze? Hoe zeg je 'dank je' tegen een collega, je baas, een vriend/vriendin? De volgende 8 tips kunnen misschien helpen ...
Maar liefst 80% van de zakelijke beslissingen wordt niet genomen op basis van objectieve argumenten, maar op basis van een persoonlijke 'klik'. Dat beweert Saskia Paulissen, trainer van de Universal Flirt Academy.
Het draait volgens haar vooral om non-verbale communicatie die vertrouwen en oprechte interesse uitstraalt. Dat doe je door te glimlachen, een open lichaamshouding aan te nemen, je naar je gesprekspartner toe te buigen, een goede handdruk te geven, oogcontact te maken en te knikken tijdens het gesprek.
Lichaamstaal: 10 tips van kop tot teen
Zakelijk flirten kan je oefenen. Flirtexperte Dominique Merckx leert je in zeven stappen de kneepjes van het vak...
Dat kost niets, maar levert op termijn veel op. Je zal veel sneller iets van anderen gedaan krijgen en vlugger opklimmen.
Luister naar waar anderen mee bezig zijn en noteer daarvan steekwoorden op hun visitekaartje, bijvoorbeeld 'blonde man met baard' of 'heeft kinderen van dezelfde leeftijd'.
Dat is een standaard openingszinnetje waarin je vertelt wie je bent en wat je doet, met vermelding van je sterke punten.
Check: Wat is jouw elevatorpitch?
Zoek een link en knoop een gesprek aan. Voor wie weinig inspiratie heeft: je kunt op meetings altijd het ijs breken met een babbeltje over de plaats, de spreker of het onderwerp.
Spek je gesprek met kleine anekdotes en licht wat je zegt toe met voorbeelden uit de praktijk. Zo kun je je zin voor humor, lef, creativiteit, etc. tonen.
5 tips: Smalltalk op je werk doorstaan als een pro
Een succesverhaal zonder hindernissen raakt snel afgezaagd. Bovendien bestaat de kans dat je gesprekspartner gelijkaardige moeilijkheden heeft meegemaakt. Dat schept een band.
Iemand die dezelfde houding aanneemt als jezelf, zit op dezelfde golflengte. Hij of zij zal je niet snel iets weigeren en daar kun jij dan weer je voordeel mee doen.
15 tips: Hoe je professioneler gedragen
(nm)
Hoe bedank je iemand op gepaste wijze? Hoe zeg je 'dank je' tegen een collega, je baas, een vriend/vriendin? De volgende 8 tips kunnen misschien helpen ...
Vrouwen spelen een belangrijke rol in het succes van bedrijven. Helaas ontbreekt vaak de erkenning. 5 redenen waarom er nood is aan meer vrouwelijke werknemers!
Zowat een derde van alle werknemers gebruikt zijn zakelijke mailaccount voor zaken die niets met het werk te maken hebben. Flirten, bijvoorbeeld!
Een beetje geflirt met collega’s, daar is helemaal niets mis mee. Sterker nog: het is zelfs goed tegen stress.
Dacht je dat je collega je wou versieren? Waarschijnlijk is hij zich dan gewoon aan het vervelen. Want flirten zou een uiting zijn van verveling.
"Een beetje flirten kan geen kwaad" wordt er wel eens gezegd. Maar geldt dit eigenlijk ook voor professionele relaties op de werkvloer? Zeker weten ...
Uit een enquête blijkt dat overspelige mannen en vrouwen duizenden werkuren spenderen aan hun affaire. Dat kost bedrijven dagelijks zo'n 12,7 miljoen euro.
Er is niks mis mee om carrière te maken door te flirten, je uitdagend te kleden en met je heupen te wiegen, vindt de Britse sociologe Catherine Hakim.
Dana en Stijn zetten op een rijtje wat jij mag verwachten als je solliciteert voor een knelpuntberoep* bij Infrabel.