Interim
Vorige

1 van 30

Volgende
Volgend artikel:

“Voor wie vertrekt bij Accent, blijft de deur op een kier staan”

Valentijn voert strijd om uitzendkrachten op

Itzu Jobs
De bezoekers van Itzu Jobs kregen op Valentijn een roos cadeau.
Ze zijn op, de uitzendkrachten en poetshulpen. De strijd om de resterende instromers is groter dan ooit. En dus moeten uitzendkantoren en dienstenchequebedrijven steeds creatiever zijn om nieuwe mensen aan te trekken. Daarbij wordt elke gelegenheid aangegrepen om een opvallende campagne te lanceren. Zoals rond Valentijn...

Het is niet ongewoon in tijden van economische hoogconjunctuur en krapte op de arbeidsmarkt dat de loonvoorwaarden in een opbod verzeild geraken. Mensen met expertise in knelpuntberoepen zullen de afgelopen week zeker niet gestaakt hebben om opslag te eisen… Ze worden langs alle kanten aan de mouw getrokken terwijl de cadeautjes en complimentjes hen rond de oren vliegen.

Poetsvrouwen zijn een voorbeeld van werknemers die meteen bij de concurrentie aan betere voorwaarden kunnen starten. Hetzelfde geldt voor IT’ers, verpleegkundigen of bouwvakkers. Al is deze tendens niet alleen sectorspecifiek. Zo zijn alle tijdelijke jobs waar veel flexibiliteit voor nodig is niet eenvoudig in te vullen. En dus moeten uitzendkantoren alle zeilen bijzetten om met opvallende, creatieve ideeën te dingen naar de hand van de resterende kandidaten.

Liefdesbrief

Een mooi voorbeeld is de Valentijnactie van Itzu Jobs, met hoofdvestiging in Hasselt. Alle bezoekers van de diverse kantoren kregen op 14 februari een roos aangeboden. “We merken dat januari en februari traditioneel maanden zijn waarin meer en meer mensen op zoek gaan naar een nieuwe job”, zegt Toby Wauters, COO bij Itzu Jobs. “Velen sleuren zich naar een werkplek waar ze niet gelukkig zijn, terwijl een overstap naar de juiste job kan zorgen voor meer energie en een gevoel van vrijheid. Liefde voor je job is dus belangrijk. Valentijn leek ons de ideale gelegenheid om dat eens te benadrukken.”

De kandidaten en latent werkzoekenden kregen niet alleen een roos, maar ook een gepersonaliseerde liefdesbrief in hun mailbox. “Daarin nodigen we hen uit voor een online test waarmee ze kunnen nagaan hoe groot de liefde voor hun huidige job wel is”, aldus nog Toby Wauters.

Wellness

En ook de collega’s van Trixxo Jobs lieten zich op Valentijn niet onbetuigd. Wie zich daar na 14 februari aanmeldt als uitzendkracht en vervolgens 120 dagen bij Trixxo aan de slag gaat, krijgt een luxe wellnessweekend aan zee cadeau. “We spreken hier over een verblijf met overnachting in een exclusieve privésauna met jacuzzi, prachtig zeezicht en alles erop en eraan”, legt CEO Frank Vliegen uit.

“We zijn er zeker van dat dit heel wat kandidaten en latent werkzoekenden kan overtuigen. Stunts als deze spreken aan. Dat hebben we recent nog gemerkt toen we een onze trouwe medewerkers een Porsche of Maserati hebben gegeven voor een weekend. Daardoor hebben er zich meer dan 800 werkzoekenden aangemeld bij onze kantoren. Creativiteit en zorg dragen voor onze werknemers levert dus succes op.”

(kme) - Foto: (HBvL)

18 juli 2016

Ontvang de nieuwste tips over werk en carrière

Meer dan 440.000 Jobat gebruikers zijn wekelijks op de hoogte

Anderen bekeken ook