Roos Van Acker: 'Lerares Nederlands worden, is mijn plan B'
Roos Van Acker heeft een prachtige stem. Bewijs daarvan: haar werk bij Studio Brussel. En ja, iedereen mag daarvan meegenieten. Tenminste ... voorlopig!
Niet echt, nee. (lacht) Ons ochtendprogramma zit er dan wel net op, maar een middaggevoel heb ik nog niet. Dat zal aan het begin van de week liggen, het is elke keer opnieuw het juiste ritme vinden.
Dat was bij TMF. Ik was er VJ en heb er een filmprogramma gepresenteerd. Ik speelde toen bij Eden, en via mijn manager ben ik bij TMF terechtgekomen. Na een screentest mocht ik beginnen.
Bij TMF verdiende ik 6.000 frank (omgerekend: net geen 150 euro, nvdr.). Mijn pa vond dat niet echt passen bij mijn studies. Gelukkig is dat later meer geworden.
Niets eigenlijk. Ik heb het geluk gehad om van het een in het ander te rollen. Alles sloot mooi bij elkaar aan, en ik heb altijd mooie keuzes kunnen maken. Alleen is het soms misschien wat rap gegaan, ik heb nooit lang bij de dingen kunnen stilstaan. Nu begint het wel te kriebelen om terug te gaan reizen. Een nieuwe Peking Express zou ik wel zien zitten, misschien dat het er nog eens van komt. Moesten de Nederlanders terug mee willen stappen in dat verhaal, was het er al van gekomen denk ik.
Toen ik bij TMF begon, hadden we met Eden twee platen uit. En dan is de trein vertrokken: Stubru, op VT4 Expeditie Robinson en Peking Express, … Tweemaal per week in Eeklo gaan repeteren, werd van het goede te veel. We waren het in de groep ook niet helemaal eens hoe de derde plaat eruit moest zien. Ik wou er iemand extra bij, anders zou onze volgende plaat te veel op de tweede lijken. Ik voelde het niet meer, maar we zijn nog altijd goede vriendinnen. Met het ouder worden, begin ik de muziek wel meer te missen. Gelukkig kan ik af en toe leuke muziekprojecten doen. Twee jaar geleden heb ik met Triggerfinger getoerd, en binnenkort doe ik een Serge Gainsbourg-project samen met Tom Kestens en Klaas Delrue van Yevgueni. En ik zing onder de douche, zo kan ik mijn muzikaal ei ook een beetje kwijt … (lacht)
(mr)  
19 juli 2011Roos Van Acker heeft een prachtige stem. Bewijs daarvan: haar werk bij Studio Brussel. En ja, iedereen mag daarvan meegenieten. Tenminste ... voorlopig!
Op 18 december stapt StuBru-stem Sam De Bruyn voor het eerst in het Glazen Huis. Zes dagen lang praat hij er plaatjes aan elkaar voor ‘Music for Life’. “Als presentator kan je in zulke omstandigheden niet anders dan af en toe doordraaien”, vreest hij.
Tomas De Soete deed als jonge gast al vakantiewerk voor Studio Brussel. Met alle gevolgen van dien …
Ook voor haar vakantiewerk moest Linde Merckpoel al om 6 uur opstaan. Toen werd ze echter ‘slechts’ 7 euro per uur betaald. Dat is bij Studio Brussel gelukkig wel even anders ... hopen we voor haar!
Op emoties hebben we weinig vat, maar ze hebben wel veel invloed op onze werkzaamheden. Hoe ga je daar best mee om?
Op mijn afdeling is overwerken ingeburgerd. Wat winnen mijn collega's erbij om zo lang mogelijk op kantoor te blijven?
Vincent en Bjorn vertellen over de digitale innovatie in het Belgische notariaat.
Wanneer iemand een organisatie verlaat of wordt ontslagen, wat te doen met e-mail die (nog) op zijn of haar professionele e-mailadres terechtkomt?
Op het werk kan een bureau er door het plaatsen van persoonlijke spullen redelijk “huiselijk” uitzien. Onnodige rommel of een slimme zet?