5 dingen die je nog niet wist over teamwork
In het boek 'Top Dog: The Science of Winning and Losing' beschrijven auteurs Po Bronson en Ashley Merryman een aantal opmerkelijke ideeën over teamwork ...
Hoe gedraag jij je best in een team om optimaal te presteren? Wat voor teamplayer ben jij? Hoe ga je om met een vervelende collega? Presteren gemende werkgroepen beter? Vind hier alle informatie om perfect teamwork af te leveren en optimaal met elkaar samen te werken!
In het boek 'Top Dog: The Science of Winning and Losing' beschrijven auteurs Po Bronson en Ashley Merryman een aantal opmerkelijke ideeën over teamwork ...
Wanneer werknemers mogen kiezen met wie ze samenwerken, geven ze steevast de voorkeur aan 'de sympathieke ster' of 'sympathieke dwaas' onder hun collega's.
Uit onderzoek blijkt dat meer dan de helft van de Europese werknemers het belangrijk vindt om mee het succes van hun werkgever te bevorderen.
Uiteraard ben je extra voorzichtig op je eerste werkdag om zeker geen blunders te maken. Welke zaken vermijd je bijgevolg best als je pas begint?
"Er zijn géén wezenlijke verschillen tussen generatie Y en de babyboomers." Aan het woord: Frederik Anseel, professor organisatiepsychologie (UGent).
Werknemers met een koptelefoon op of oordoppen in: het heeft zo zijn voordelen. Maar welke nadelen zijn er verbonden aan deze nieuwe ‘trend’?
Successen haal je nooit alleen. Deze 5 soorten werknemers leveren gegarandeerd een dreamteam op!
Hoewel internet en (mobiele) telefonie aan belang blijven winnen, is persoonlijk contact tussen collega’s voor veel werknemers nog steeds essentieel.
Heb je het gevoel dat iedereen de kamer verlaat wanneer jij binnenkomt? Dit zijn de zes meest voorkomende redenn waarom mensen je mijden.
Buurtzorg Nederland is een thuiszorgorganisatie met meer dan 4.300 medewerkers. Opvallend: het bedrijf heeft geen managers, leidinggevenden en hr-afdeling.
Je gedachte wordt onderbroken door een collega die iets komt vragen. Je telefoon rinkelt en je werk wordt gestopt. Hoe versla je die Cognitus interruptus?
Britse werknemers kunnen zich tijdens bedrijfsfeestjes het moeilijkst beheersen, zo blijkt uit een onderzoek van Monsterboard.
Vrouwen worden agressiever tegenover andere vrouwen wanneer ze de aandacht van een man proberen te trekken.
Psychologe Ilse Antonissen, verkozen tot ‘Coach van het jaar 2010’, bekent: ‘Als ik mijn werk graag doe, is dat precies omdat coaching zo efficiënt is.’
Christel Verschaeren, directeur informatiesystemen bij IBM, kwam als winnaar van de tweede AXA Wo-Men@Work Award uit de bus. Jobat sprak met haar ...
Een jaarlijkse e-mailloze dag bestaat al. Maar waarom geen telefoonloze dag of de telefoon helemaal afschaffen op het werk. Dat heeft niets dan voordelen …
Slechts eén luie collega is nodig om het prestatieniveau van een team naar beneden te halen. Dat blijkt uit onderzoek van de Australian School of Business.
Welke vraag moet je stellen om je collega’s beter (en meer?) te laten werken? De Nederlandse managementgoeroe Willem Verhoeven kent het antwoord!
Bijna de helft van de werknemers (47 procent) heeft nooit een bedrijfsuitstap. Degenen die dit wel hebben, klagen er massaal over. Tenzij er drank is!
Roddelpraat, afgunst, narcisme, concurrentie, uitsluiting, pestgedrag, ongewenste intimiteiten: de mens is een beest op de werkvloer. Letterlijk!